Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, November 30, 2011

November rain | Titisan airmata di bulan November



Layan lagu november rain - gun n rose....

Hati terdetik... cintanya terdetik saat hujan berlagu di bulan november..
menyakinkan dia agar memahami kehadiran cinta diantara mereka berdua
menyatakan kekuatan cinta mampu mengatasi segala halangan

saat terpisah.. seakan tiada ruang utk memikirkan segala masalah
hanya cinta makin membara

ruang utk bertenang hanyalah pemisah antara mrk
hati sakit bila hanya mata mampu memerhati dari jauh
jiwa parah sengsara dan menderita

penderitaan berpisah bukan hanya kau seorang merasainya
aku juga sama
aku juga sama

menderita...





mungkinkah akan bersama kembali..??




**Karat kan... hhhhaaaa... suka-suka je.. lagu besh nih... suka dr dulu sampai sekarang...^_^



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

Anak nak 'french kiss' mama | kebaratan teehh





Gara2 tertengok Noh hujan ngan mizz nina berkucup.. anakku pun terikut-ikut... aduhai...


aksi itu tiada ok... hhhaaa..


**sori kekawan.. mama skrg ngan menbusykan diri.. agar melupakan keperitan dihati... ^_^
Nnt kita jalan2 ye..:)


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

Rabu Yang Bisu - #3




Reverse Zoo ??


sumber : email.



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

Rabu Yang Bisu - #2



Tiada hadiah terbaik kecuali persahabatan yg ikhlas dan mengembirakan sepanjang hayat...

 
Sumber: email & i luv islam.com





Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...


****************************

Rabu Yang Bisu



Awal tahun baru yg kureng menyengat... redha..


pic : email.



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

Tuesday, November 29, 2011

Puding koktail bertukar...

Salam.....

Mama akui mama mmg tak reti bab2 memasak nih... nak dijadikan cerita.. hari raya aritu.. adik mama bawa puding koktail tuk raya kat umah Tokma... sedap lak kann.. lama tak makan so teringat2 lak.. cite kat papa nak buat.. kononnya nak makan sepuashati kan...

Hari jumaat malam mama ajak papa cr barang dapur kat dekat2 umah je... kan 3 ari cuti so target maybe 1-2 hari kena masak kot kat umah... dan-dan tuh gak papa ingatkan mama.. kan mama nak buat puding.. buat la masa cuti nih kan... so terus bergegas beli..

Hari sabtu tuh br la mama belek2 resepi nak buat puding.. hhheee.. as usual bahan2 mmg tak cukup bahan arr... belek2 dlm tenet jumpa resepi takyah letak susu cair... so buat je kan... kalu tak mmg akan berkulat la agar2 mama kan... sambil2 dok buat agar2 tuh... mama terajin lak mengemas stor bilik kami tuh... so belari2 kesana kesini... sambil2 tuh maman buat sepah kat bilik satu... mama biarkan psl taknak dia kacau mama...

So jadi gak la puding tuh tp versi apa2tah... manis lak tuh... aduhai... sengal je rasanya...

so sweet papa ckp... sweet like me.. hhhaaaahhh


Sure pelik kan.. kata nak buat puding koktil tp jadi puding camtu lak... mama tersalah beli la.. bukan buah2an koktail tp terbeli nata de coco la pulak... dasyatkan... hadap la binik papa yg suka buat benda kelam-kelibut nih... jadi tuh jadi tp manis sgt papa ckp.. hhheee.. cpt naik darah tinggi ngan kencing manis gini... hhhheee...

Sabar je la kannnnn... dah kasi dah kat umah MIL ku.. mesti kena sumpah seranah kannn.. bertuah menantu nih.. lg menambah sakit org tua tuh je kannn.. aduhaiiii...

**Tapi kannn.. org kelate kan suka manis2... tuh yg semua org klate manis2.. kih..kih.. [kaver jgn tak kaver]













Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)



Sampai jumpa lagi...



****************************

SIL Welding | Hazab hunting tudung..




Salam...entry nih panjang berjela sikit tau.. hadap je la ye...^__^

Nih kenduri utk SIL yg bongsu.. so MIL agak berabis la sungguh2... kih..kih... kami yang akak2 abg2 nih pun kena la juga tolong sama2 berabis all out tau.. hhheee..

Rasanya hampir tiap minggu akhir (weekend yg hampir ngan kenduri) kena berumahtangga kat umah MIL menyiapkan persiapan yg remeh temeh nih.. suka tau benda2 nih.. maklum la boleh sama2 huha..huha.. keja nyer pun terasa cepat la sikit siap..:)

Kami menyiapkan barang2 utk dijadikan buahtangan utk tetamu.. sambil2 tuh kalut mencari tudung nak machingkan ngan baju kenduri.. hazab tau.. maklum la nak sama sedondon.. kami yg peremfuan2 nih mmg la memasing nak bergaya sedondon kannnn...hhhaaa.. laki2 masing lelayan je binik2 nak cun mengalahkan pengantin nih.. keh..keh...

Nak dijadika cite.. sil ngan biras mama dah cari tudung dah hari sabtu lepas.. bila dah depa beli tuh br ckp ngan mama psl tudung tuh.. mama mmg dah lupa dah psl bj kenduri kami nih masih lg kat kelate.. mama tempah kat klate psl murah kunun.. bajet tak hemgat.. last2 pening psl tukang jahit tunggu last2 minute nak jahit.. kih...kih.. salah sendiri psl ckp nak baju tuh lepas raya aji.. aritu tak target nak balik raya aji.. masa blk aritu tanya gak.. tp mmg dia tak potong lagi.. hhheee.. senyum je la kannn.. salah sendiri...

ok cite tudung....

Disebabkan jeles semua org dah cr/beli tudung... papa pun kunun2 nak cr tudung tuh kat downtown.. sebenarnya dia nak merendek je lebih... hhheee.. sil yg dah beli tdg pun masih lagi mencari yg lain psl kunun2nya warna tdg tuh tak kena sgt ngan warna baju tuh.. belum 100% berkenan la tuh... si biras mama pun sama.. lakinya ckp warna terang sgt.. cam mak nenek je.. tak kena.. so still hunting for tudung.. kih..kih..

Mmg takde la tdg kat downtown tuh... so pepagi ahad kami terjah ke pasar karat shah alam.. mmg banyak tudung kat sini.. beli je la.. tp yg ada kaler yg maching tuh jenis tudung belit2 tuh.. mama beli je la dr takde kan.. ingat nak cr tdg sarung.. tdg sarung kan senang.. lagi2 kenduri nih memerlukan kita bergerak selesa.. nih belit2 nih setakat suka2 boleh la.. dah mama nih jenis tak suka nak membelek2 tdg nih...

Balik2 tuh kami berkumpul kat umah MIL.. masih2 dok tunjuk tudung memasing... hhheee.. dah tu memasing tak puashati.. makanya SIL (2org sil mama) bergerak ke bangi meneruskan aktiviti mencari tudung lagi.. hhhaaa.. mama sebenarnya nak ikut.. tp papa cam surender dah.. hhhaa... so dok diam2 kat umah..

Tup-tup dpt bbm dari SIL mama.. diaorg dah beli tudung sama kat Ariani.. so sedondon dot la kami nnt... kih..kih.. dan mama happy pasal mmg belum ada lagi tudung dr butik terkenal cam Ariani tuh.. selalunya made in pasar malam je tudung mama... kih..kih... tu yg kata all out tuh.. dasyat penangan kenduri SIL yg bongsu..

Dijemput hadir kekawan pada 4 disember 2011 di rumah 7383, Jalan besar batu 9, kg pulau meranti, 47100 puchong, selangor. Datang je.. nnt boleh kenal2.. hhheee... ai be there all day... kih..kih.. Msg mama kat sini mmaiman765@gmail.com nnt boleh mama bg no phone.. kan senang calling2 tanya jalan kannn...:)




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...  

****************************

b | Rupanya tertekan je... :(





Salam...

Nak cite kisah yg kununnya hubby mama nih romantis panatik.. kih..kih..

Binik: katne..??

Laki: Umah mak la.. asal..??

Binik: anak dok tanya

Laki: Owhhh.. ok b..

Binik: B sakit kepala lagi nih..

Laki: hehehehe... ok b..

Binik: Tah2 b kat sapa la tuh... tiba2 je b..

Laki: Tertekan b.. bukan saje..

**Binik dlm hati.. aduhai lakiku.. tertekan je.. hampesh gas tuh la.. ;p


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

Monday, November 28, 2011

Awal Muharamku




Salam ^_^

Hari nih sepatutnya hari jejalan mengikut perancangan papa.. kononnya kejutan... sememangnya papa suka buat keja jejalan sekejut-kejutnya.. tp tak berjalan sepatutnya... hhhiii..

Hari ni atau sebenarnya dr minggu lepas mama dah kurang sehat plus lak ngan urusan keluarga.. semuanya perancangan tergantung... tapi sememangnya urusan keluarga kena la lebih utama kann...

Hati ni mama baru berkesempatan buka blog dan juga mengambil kesempatan utk mengucapkan

Selamat Tahun Baru... semoga tahun baru ini membawa kita kearah kebaikan dan memjauhkan segala keburukan dalam kehidupan kita seharian....

Masih mencari kesempatan utk berjalan2 entry kekawan.. Terima kasih bg teman2 yg sudi jengah sini walau pun mama masih lagi belum sempat singgah blog korang... nnt mama slow2 blogwalking sama ye....

Semoga berbahagia bersama keluarga ye.. sure korang jejalan eks.... :)


**Apa kesah bola smlm eks... mama tgk jap je.. sedar2 dah pagi dah....


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;) 



 Sampai jumpa lagi... 


 ****************************

Saturday, November 26, 2011

Friday, November 25, 2011

Face It

sumber: email.



**Yeah.. bersemangat nak hadapi hari minggu nih.. yeahhh... u rock baby..!!!!



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

Kisah dulu | nakal ke..??

Kisah dulu | nakal ke..??



Salam...^_^

Mama banyak dok baca entry kawan2 hatta adik2 dok cite zaman dulu aka anak2 aka remaja aka budak nakal... hhheeee... sukasuki ckp bdk nakal eks.. hhhaaa... mama dulu pun nakal.. nak cite nih..

Masa belajar dulu.. time nih masa dok kolej aka universiti...

Masa bersiap nak ke kelas dah lambat.. terbelek2 baju nak pakai.. terbelek2 tudung nak macing.. hhhaaa.. dah tuh dlm lmbt2 tuh kawan nih dok ajak gak gi sarapan.. semua dah gerak dah.. ingat malas nak gi sarapan dah pasal lambat.. tp kesian lak kwn nih.. dia kalu tak sarapan takut kena gastrik... so sian punya pasal.. ikut gak la... pas telan ngan cepat2 sarapan.. xingat lak sarapan apa aritu.. nak cepat punya pasal..

hhaaa...tet..tet... lupa sebenarnya.. kami lari2 anak panjat tangga.. pagi tu ada makmal sebenarnya... so cepat2 la sambil dlm hati dok doa pensyarah masuk lambat ke, pensyarah tak perasan kami lambat ke.. hhhaaa... tp nasib kami malang.. pensyarah nampak pasal kawan2 dah start ujikaji dah masa tuh.. dah la kena buat group.. makanya nmpk sgt la kami ni tergedek2 nak msk geng group kannnnn... hhhaaa.. kena halau tau.. malu sengal je.. dah la kena perli.. ye la.. bdk laki boleh je msk in-time kami yg perem lak yg lambat... hhhuuu...

kami pun keluar la dr makmal tuh.. nak marah pun tak guna kan.. silap sendiri.. kawan mama dok minta maaf ngan mama sebab psl dia kami kena halau kelas.. menangis2 la kwn tuh.. hhaaa.. jika diimbas2 blk.. tak ingat dah rupa camna la mama masa tuh.. rasanya cam kena simbah air je masa tuh... nak2 lak kena gelak ngan bdk kelas... aduhai.. malunya aku ngan dia... ehhh.. sapa eks..?? hhaaaa... ada la kannn... ^_^

nakal dok..?? lite2 je eks.. kih..kih..



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...


****************************

Nikmat Sihat | Kasih sayang Allah pada kita

Ingat Nak, Bila Kamu Tidak Sholat. Diakhirat Ibu Akan Disiksa

By: M. Agus Syafii


Air matanya mengalir teringat pesan ibunda tercinta, "Ingat Nak, Bila Kamu Tidak Sholat. Diakhirat Ibu Akan Disiksa."

Disaat kenyataan pahit menghempas hidupnya. Usahanya dibidang pertanian dan makanan. Gagal panen karena faktor alam membuatnya harus mengalami kerugian milyaran rupiah. Disaat itu dirinya benar-benar minus, bila dihitung antara aset dan hutang, lebih banyak hutangnya.

Sejak peristiwa itu seakan membuatnya terasa tertohok, menerima sebuah pukulan yang cukup telak membuat tubuhnya terhuyung-huyung limbung dan sampai akhirnya jatuh sakit. Perusahaan yang hampir kolaps dan sakit yang dideritanya  telah menyadarkan dirinya, sehebat apapun manusia berencana pada akhirnya Allahlah yang menentukan.

Dalam hatinya menjerit. 'Ya Allah, apa yang salah dariku? Perusahaanku hampir hancur, malah Engkau berikan aku sakit?' Air matanya mengalir. Ditengah istri dan anak-anaknya tertidur lelap. Tak kuasa menahan perih dihatinya. Terasa begitu sakit yang luar biasa dideritanya.

Dalam kesendirian dirinya merenung, selama ini betapa dirinya telah jauh dari Allah. Keyakinan terhadap diri sendiri telah membuatnya mengabaikan peran Allah dalam keberhasilan usahanya. Ibadah seperti sholat, zakat, puasa dan shodaqoh tidak pernah dilakukannya. Teringat pesan ibunda tercinta sewaktu masih duduk dibangku SMP agar jangan pernah meninggalkan sholat. "Ingat Nak, Bila Kamu Tidak Sholat. Diakhirat Ibu Akan Disiksa, karena kamu tidak pernah berdoa untuk Ibu.'

Baju basah tergenang air mata kerinduan kepada ibunda. Telah sekian tahun berlalu, sholat tidak pernah dikerjakan, tenggelam dalam mengejar impian. tergambar jelas begitu menggebu-gebu dirinya, siang malam bekerja merintis usahanya.  Istri dan anak-anaknya bahkan telah kehilangan figur dirinya sebagai suami dan ayah yang baik. 'Ampunilah hambaMu ini, Ya Allah..' Ucapnya lirih tak terdengar. Cubitan Allah itu telah menyadarkannya segera bangkit. Kehadirannya di Rumah Amalia untuk berbagi dengan harapan mendapatkan keridhaan Allah bagi diriya dan keluarga.

Beberapa hari kemudian sakitnya sembuh. Seolah mendapatkan kekuatan besar untuk mengurus kembali usaha yang telah dirintis selamanya ini. Geliat perkembangan perusahaan pertanian dan makanan, tumbuh pesat tidak pernah disangkanya. Ia yakin semua itu adalah kehendak Allah dan hal itu membuat dirinya, istri dan anak-anaknya tidak lupa diri malah semakin dekat dengan Allah untuk menggapai keridhaanNya. Ibadah sholat ditunaikan mendatangkan kebahagiaan dan ketenteraman bagi kehidupan rumah tangganya. Subhanallah.



**Mama dpt email ni dr teman... disaat mama terlantar sakit sendirian semalam.. mama terkesan ngan kata2nyer.. harap bukan hanya sakit membuatkan mama insaf atau sadar.. harap bukan niat hanya utk kembali sihat aku mengingatiMU... harapan agar semua manusia sedar dari terus lalai... subhanallah..


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

Wednesday, November 23, 2011

Cari lain dpt lain kannn

Salam...^__^

Belek2 stats mama ari nih.. selalunya buat dunno je.. bukan ramai pun yg dtg sini.. ada sorang dtg sini pun dah sujud syukur dah.. xde la mama meratib sorang2 kan.. terasa la jugak dihargai.. kih..kih...

Apa la yg dicari dalam blog mama nih..?? Ada ke ada yg cr perkataan camni..?? gamaknya nak cr blog yg dok cite benda2 yg boleh naik stim kot.. tup2 salah masuk blog eks.. hhhaaa.. setau/seingat mama la kan... tak pernah pun ada entry dok cite pasal nih...

Nak tau pasal apa..?? nih hah.. mama bulatkan.. sonang nampak.. kalu xnmpk gak tekan je la kat pic tuh.. nnt boleh nmpk lg jolas la abenda nyer dicari dlm blog mama yg suci ini... suci.. ??? hhhaaaa..



Ok..ok.. sila tunjukkan bukti jika benar ada mama dok cite pasal nih.. psl 'cerita seluar dalam perempuan' uols... hhhiiissshhh... kalu ada sekali pun.. sekadar sluar dlm maman ada la.. kot2 ada la kannn...

Ada ke cerita benda2 gitu kannn... xde la kannn... hhheee...



**Gelak je tgk perkataan gitu.. sesaja je buat gempakkan isu nih....gurau2 senda petang2 nih.. buat menambah entry je... boles..?? boles kannnn..




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

Seterika muka isteri | Siyes Binatang

Seterika muka isteri
sumber : METRO         

Hanya bertanyakan kenapa dirinya hendak diceraikan.. dia diseterikakan... dipukul dan digantung pada kipas...

Manusia ke apa suami dia nih.. takde perasaan kemanusiaan langsung.

Jika mmg nak ceraikan pun.. dah tak sayang lagi dah pun.. dia dulu mungkin pernah kamu sayang.. pernah kamu nikmati kebahagiaan duniawi semasa bersama kamu..

Jika mmg dah tak sayang sekali pun.. cuba la bersikap seperti manusia yg paling terhormat.. kemukakan bukti/saksi jika wanita ini mmg jahat sekali pun.. bukan ngan cara paling kebinatangan seperti ini..

Didunia mungkin kamu boleh lepas.. tp diakhirat setiap detik akalmu, setiap langkahmu, setiap kelakuanmu akan di hitung dan ditimbang berat/ringannya pahala/dosa kamu..

Tak sanggup dah dok baca cerita2 cengini.. nasib wanita yg malang seringkali membuatkan hati ini menangis.. walaupun tidak kenal/mungkin kenal.. wanita ini mungkin saudara seislam ku... seakan diri ini menangis bersama dengan penderitaan yg tak tertanggung ini..

Baca kat SINI utk lebih faham kenapa mama dok sakit hati sgt nih...

**hati merintih.. berdoa agar aku tidak akan mengalami pengalaman sebegini perit.. dan juga berdoa agar semua wanita2 tidak lagi harus menderita sebegini dasyat... sayangi la kami...



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

WW for 23-11-2011





**Kejaan baru kita... suka...^__^


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)



Sampai jumpa lagi...



****************************

Shampoo Warning



Shampoo Warning

Check your shampoo bottle label. I don't know WHY I didn't figure this out sooner. Its the shampoo I use in the shower! When I wash my hair, the shampoo runs down my whole body and (duh!) printed very clearly on the shampoo label is this warning, FOR EXTRA VOLUME AND BODY! NO wonder I have been gaining weight!!!

Well! I have gotten rid of that shampoo and I am going to start using Dawn dish soap instead. Their label reads, DISSOLVES FAT THAT IS OTHERWISE DIFFICULT TO REMOVE.

Problem Solved!!!
If I don't answer the phone, I'll be in the shower!!!

Sumber: email.



**Demm.. funny uooollsss..Sekadar gurau senda tau... jgn lak cuba meniru perbuatan spt cite diatas... ahaks.. sengal gak nnt... hhhaaaa..





Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...


****************************

Tuesday, November 22, 2011

Koma hanya kerana warnakan rambut | Ajal tak kira apa/bagaimana kann.




Wanita rebah, koma lepas warnakan rambut


LONDON: Seorang ibu yang rebah dan berhenti bernafas beberapa minit selepas mewarnakan rambut di kediamannya berada dalam keadaan koma malam tadi dan dikatakan mempunyai lapan peratus saja peluang untuk hidup.


Julie McCabe, 38, mungkin mengalami tindak balas alahan terhadap bahan kimia produk L’Oreal Preference yang dipakainya itu.


Dia masih bergantung kepada mesin bantuan pernafasan, tiga minggu selepas menggunakan pewarna rambut itu. Doktor memberi amaran kepada suaminya, Russell walaupun dia sedar semula dia bakal menghadapi kerosakan otak secara kekal. Belum ada kaitan dibuat dengan produk L’Oreal itu tetapi doktor yang merawat Julie, seorang ejen hartanah meminta sarung tangan dan bahan pewarna rambut yang digunakannya supaya ujian dapat dilakukan. L’Oreal menawarkan untuk membantu kakitangan perubatan dengan menyalurkan maklumat yang mungkin dapat menyelamatkan nyawa Julie.


Dibimbangi bahan kimia para-phenylenediamine (PPD) yang terdapat dalam 99 peratus pewarna rambut mungkin menyumbang kepada insiden yang menimpa Julie.
Keluarganya yang mengatakan Julie mewarna rambutnya setiap enam minggu tidak pernah mengalami kejadian seumpamanya dan menimbangkan untuk mengambil tindakan mahkamah.


Kes Julie berlaku kurang sebulan selepas Tabatha McCourt, 17, rebah dan mati ekoran tindak balas yang terjadi 20 minit selepas dia mewarnakan rambutnya.

sumber: SINI

**Bila dah ajal.. tak ada apa yg boleh menghalang..


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

Status Fb | Cuti wei..

salam.. ^_^

camne nih..?? abam najib dah umum cuti dah nih... nak kena balik ke.. hhhaaa..


sumber: email.







**alangkah indahnya jika menjadi realiti kan... **dasar pemalas.. hhhhaaaa


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...


****************************

Kad jemputan kreatif | wawa & taz

Salam...

Pagi tadi teman sepejabat mama dtg menbawa perutusan... jemputan walimatus urus kawan bekas sepejabat dulu... sweet dan kreatif kad jemputannya... mcm2 kan org skrg.. kreatif sungguh...:)

ni dia... kreatif kann...
kat kotak atas ditulis nama pasangan pegantin nih..
dan didalamnya terdapat satu keping kertas jemputan...

Mula2 dpt ingatkan dpt hadiah uols.. maklum la cam bekas jam/gelang rantai tuh kannn...
hadiah semedangkan.. sapa la nak kasi kannnn... dlm mimpi je la..T____T




**Tahniah buat wawa dan bakal hubby.. insyaallah jika mmg ada rezeki... akak gi memeriahkan majlis wawa ye..:)  **wish dulu kot2 dia terbaca blog nih la kann...




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

‘Nama saya S’

UNIK...S bersama ibu, Rosnah Sutaman, Rusli, anaknya, Yani, 3, dan dua adiknya menunjukkan nama unik S yang tertera pada lesen memandu dan sijil lahirnya.


GELANG PATAH: “Walaupun nama saya hanya satu huruf, S, namun pelbagai kenangan manis dilalui terutama ketika akad nikah apabila suami, Nuzrul Hassan, 31, terpaksa melafazkan tujuh kali dan pengalaman itu tidak dapat dilupakan seisi keluarga dan saudara-mara yang hadir pada majlis yang diadakan pada 7 Julai 2007,” kata S, 24, menceritakan pengalamannya berdepan beberapa keadaan unik disebabkan namanya itu.


Menurutnya, sepanjang hidupnya, semua kenalan mulanya menyangka S nama timangan, namun apabila diberitahu ia nama sebenar, semua terdiam sebelum berkata ia sesuatu yang pelik.


“Bukan saja kenalan, malah suami sendiri terkejut apabila diberitahu nama saya S ketika kami bertunang empat tahun lalu.


“Apapun, saya bersyukur dengan nama diberikan bapa dan tidak pernah merungut apabila berdepan pelbagai keadaan menghairankan kerana memang sesuatu yang jarang berlaku.


“Memandangkan perkataan susah dan senang bermula huruf S, bapa kerap menasihatkan saya supaya bersusah-susah dulu supaya senang kemudian.


“Malah, tiga adik perempuan saya turut diberikan nama pendek seperti Liz, 22, Maz, 11, dan Hani, 9,” katanya yang tinggal di Taman Perumahan Rakyat Lima Kedai, di sini.


Sementara itu, bapanya, Rusli Ahmad Abdul Karim, 50, berkata, pemilihan satu huruf sebagai nama anak sulung daripada empat beradik itu berikutan pengalaman hidupnya sendiri.


“Arwah ayah memiliki tiga nama (tiga suku kata) hingga ia menjadi bahan ejekan ramai termasuk menyatakan saya mempunyai tiga bapa. Pengalaman itu menyebabkan saya mengambil keputusan memberikan nama paling pendek kepada anak saya iaitu hanya huruf ‘S’.


“Namun bak kata pepatah, rezeki anak terletak pada namanya, S kini berusia 24 tahun menjalani kehidupan rumah tangga bahagia dan berpeluang melanjutkan pelajaran dalam bidang diminati biarpun mempunyai seorang cahaya mata,” katanya.


Rusli berkata, sebelum menamakan anaknya, dia pernah merujuk nama pilihannya itu dengan Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) sebelum pendaftaran nama anak sulungnya itu diluluskan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).


“Biarpun tidak menghalang, Jaij tidak menggalakkan pemberian nama seumpama ini kerana bimbang menjadi ikutan masyarakat selain tidak mempunyai maksud.


“Namun, saya menerangkan tujuan dan niat memberikan nama sedemikian kepada mereka bagi mengelak salah faham,” katanya.


Katanya, walaupun nama anaknya terlalu pendek dan unik, dia dan isterinya pernah beberapa kali berdepan kesulitan termasuk ketika membawa S berurusan di klinik apabila seorang jururawat menganggap dia leka mengisi borang kerana hanya mencatatkan huruf S.


“Namun, selepas saya memberitahu perkara sebenar, mereka pelik dan tidak kurang menyatakan pilihan nama itu sesuatu yang baru kerana tidak pernah didengar sebelum ini,” katanya.


Menurutnya, walaupun tidak mengetahui sama ada nama S mempunyai maksud tertentu, dia sentiasa berdoa supaya nama itu membawa rezeki kepadanya termasuk berjaya dalam hidup.


“Saya bersyukur kerana S dapat melanjutkan pengajian peringkat diploma dalam bidang Teknologi Seni Bina di Institut Teknologi Perindustrian Yayasan Pelajaran Johor (YPJ) sejak setahun lalu kerana itu adalah impiannya,” katanya yang mengusahakan gerai Pisang Misai Corner di Lima Kedai, di sini.





**Nama kita pun tak tau makna.. kata tok abah.. buh nama tuh time ngah jahil...suka-suka je... tp tok ma ckp.. nama tuh nama girlfren dulu2 tok abah.. hhheeee.. **gurau senda lak pasal nama mama kannnnn.. janji diorang bahagia sudahhhh...;p

**apakah maksubnya nama suliana ini.. jika ada yg lebih mengetahui.. sila la berkongsi maklumat ngan kita ye..:)

**setau mama la kan.. liana maksubnya kehalusan, kelembutan..

**betul kot.. sbb ai kan lembut.. hhhuuuwwwwaaaa... menangis bg insan2 yg kenal mama inperson... garang nih.. kih..kih...



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

Tahniah.. Uols the best

Cakap banyak tak mau... kita cuma nak menang je...;p

 
pic dr google..

Perlawanan yg mendebarkan dan penantian yg penuh stress... akhirnya rezeki kita tetap ada.. Alhamdulillah..
Moga2 kekalkan semangat kesukanan dan kerjasama terbaik utk mengekalkan kejohanan bola sepak malaysia seantero dunia..




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...



****************************

Monday, November 21, 2011

Kikis kasi licin...;P




Salam...^_^

Bagi yg dah berkawin nih.. kita keja utk membantu suami kann.. tp bukan la sampai tahap duit ai duit u jugak kannn... solehah sungguh kann.. hhhaaa... **simpanan hari tua..

Bila berkeja nih.. mata pun hari2 mandang org lain bergaya.. ngan handbag berjenama.. ngan baju terletak dibahu.. cantik2.. mekap cun2... kasut lawa2... **nafsu wanita

sedangkan kita hanya mampu memandang.. kalu jejalan kat shooping mall pun.. sekadar cuba acu kat bahu je la pastu buat2 muka berkenan sesgt kat papa.... realiti harganya mmg tak terjangkau dek diri... hhhaaa.. ai la tuh...

pastu dok tanya la kot2 ada diskaun ke tak kannn.. kalu ada diskaun pun .. nan ado je la kaannnnn.. tak mampu punya... hhhaaa... pastu slow2 letak balik dan ckp kat salesgirl tuh nak pusing2 dulu... nak pusing2/survey2 pasal baru smpi... sedangkan dah on the way pulang dah... hhhaaaa... **tebal eks muka... teng..teng..hhhuuu

Tp bila tau hubby dpt duit lebih sikit.. time nih memang sure mengeneng2....mengada2... nak kan bag tuh kannnn... last2 hubby lak pening nak mengikut kehendak binik... sayang kat binik kannnn..

Binik dia tau dah kalu terlepas kikis.... sure melayang ke arah mekap keta.. bagi mekap binik dulu br keta.. ai nak jadi no 1 tau.... bukan no 2 ...;) **binik tau bukan bibik... hhhaaaa..

Ari2 binik buka tenet dan survey rega yg murah... kunun... hhhaaa.. pastu buat ayat2 psiko pasal bag tu.. bag ai dah outdated.. bag ai dah koyak... bag ai tak selesa bawak dah... bag ai nih cam something la... bag ai nih not user friendly for me le....[mcm2 la ayat besh kannn..hover ayat nih kan.. bukan realiti ok.. rekaan semata2...]

Dan bila binik muncung...maklum la smpi tak nak makan.... majuk nakkan bag br... hhhaaa...




**tet..tet.. maapkan je la binik org yg agak sengal ini.. jiwa parah dah nih.. tp skrg sudah gumbira pasal dah dpt habuan yg telah lama diimpi2kan serta dimimpi3kan... :P

**Rezeki binik majuk.. dpt bonus aka slipar baru skali... mekasih papa... hhhaaa..



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

High Tea Plus Berday Party...;p



Salam...^_^

Sebenarnya takde idea nak update.. ingatkan nak biarkan je... tanpa update..

Tapi bila dok belek2 tipon.. jumpa lak gmbr nih.. gmbr masa high tea party kat office baru2 nih.. so saja2 tepek kat sini..:;p




Hidangan simple je.. roti jala, bihun goreng, kuih muih.. dan ada sebijik kek berday.. sebenarnya konon2 surprise party utk meraikan berday GM kami.. hhhheee.. dapat makan2 syok la kannn..

Ok la.. tu je nak cite.. mmg takde idea kannnn..

**Sakit kepala skrg nih... nak dodo je rasa....


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

Sunday, November 20, 2011

Aku sanggup tau

Salam....

Sumber: email.

**maka kita nih sebagai isteri, harus/wajib menjaga diri dan menjaga harta suami sebaik mungkin agar tidak menarik dia sama2 menanggung dosa2 dr kenaifan/kealfaan kita..

Friday, November 18, 2011

Adele - Someone Like You









**Layan lagu petang2 nih besh tau... ^_^ terminat lak ngan suara si Adele nih... power..!!


****************************

Pelik sungguh kegemaran dia... Tanjat tau...;p

Salam...

Mama ada anak lelaki yg cumil sgt [bg ibu maman sure la kena puji... ang..ang..] tp sayangnyer... dia minat benda nih... papa pulak layan je kehendak anak...

Nak tau apa benda nyer tuh... cuba scroll down bwh sikit... nih adalah unsur2 suspen sikit2... ahaks..








|










Maman suka benda nih..









|










tanjat gegirl tau..









|











|










sungguh tanjat.. hhhaaa.....^_^









|









Jgn korang tanjat sudah...






|










|









alahai anakku...T__T



**Nak pengsan tgk dia dok main ngan benda tuh... gamaknya dia suka pasal ada lampu kot... selalu tgk gak dia tgk tv cite dora the explore tuh tp tak sangka la dia minat sesangat.. nape la tak beli diego..?? kannn...?? hhhuuu..







Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...



 ****************************

Thursday, November 17, 2011

Bahagiakah Perkahwinan Hanya Kerana Cinta?

Subject : Bahagiakah Perkahwinan Hanya Kerana Cinta?

Barangkali kisah ini boleh menjadi renungan bagi kita, terutamanya yang ingin berumah tangga :

Alkisah, seorang pemuda miskin bernama Jamil, berasal dari Benut, Pontian.

Keluarganya hanyalah keluarga sederhana, Tidaklah disebut miskin. Ayahnya sehari-hari bekerja sebagai tukang jahit di kampungnya. Karena kegigihannya, Jamil berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke UTM walaupun dengan perbelanjaan seadanya.

Semasa semester 3 di kampus, Jamil jatuh hati pada seorang gadis bernama Ayu Sofea, juga sama-sama kuliah di fakulti yang sama. Ayu adalah putri seorang tokoh korporat ternama di daerah Johor Bahru dan juga masih keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk saling mencintai.

Ayah Ayu yang mengetahui putrinya begitu mencintai pemuda dari keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora cinta putrinya. Maka setelah keduanya lulus, pernikahan keduanyapun diselenggarakan dengan meriah.

Pesta besar-besaran diadakan untuk mengiringi pernikahan. Ayah Jamil yang tak punya banyak harta, hanya dapat memberikan bantuan sumbangan pakaian, langsir, sarung bantal, yang semuanya dibuat dan dijahit sendiri khas untuk pernikahan anaknya.

Bahagiakah Ayu bersanding dengan Jamil?

Ternyata kebahagiaan mereka tidak berlangsung lama. Tibalah saatnya malam pengantin tiba. Mereka berduapun memasuki peraduan dengan bahagia.

Namun,ketika Jamil membuka pakaiannya dan tinggal hanya memakai seluar dalam, berteriaklah Ayu dengan kuat, sebelum akhirnya pengsan tak sedarkan diri. Jamil masih dalam kebingungan dan tidak tahu kenapa isterinya histeria dan pengsan. Dilihatnya seluar dalam yang dipakai.

Aduh!!! Jamil lupa yang seluar dalam itu dijahit oleh ayahnya, dibuat dari kain bekas bungkus tepung gandum. Di tengah seluar dalam itu masih terpampang jelas tulisan, "BERAT BERSIH 25 KG". Sudah tentu Ayu terus pengsan melihatnya. Ayu tidak dapat membayangkan seberapa besar isinya dengan berat sebegitu.

Serius sangat membacanya... muhahahahah...ha... ha... ha....!!











**Realiti hidup kekadang memerlukan material utk hidup lebih bahagia.. ^_^

Dah...dah... gi buat keja sana... hhhhaaaa


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...

****************************

Donno why...

Salam..

Seperti tajuk diatas... makanya mama mmg really-really donno why..**jahanam bahasa melayu yg indah2 tuh kan dpt kat mama nih.... ada aku kacau org... so lantak la....T__________T

Why takde idea utk berblog.. why masa seakan tak cukup utk merapu merepek mencari idea atau berentry yg besh2 sikit... last2 tepek gmbr blur yg jadi kesukaan maman lak kannnn...

Mungkinkah ini pertanda.. petanda dan penunjuk yg...'renti2 la memalukan diri ngan buat cite2 yg tak sedap dibaca dan tak sedap ditekak..' eh.. salah lak.. ai takde buat entry masak2.. tak reti masak ye...

Rutin hidup cam biasa je... pusing2 datang keja.. buat keja sampai petang.. (bukan smpi siap ye.. sebab payah benor nak siap2 nyer..) dah smpi petang berharap dpt pulang kerumah secepat yg mungkin atau on-time... tp.. selalunya paling cepat dpt blah dr off kul 7.. tak pun kul 8.. dan semalam sedar2 dah kul 9mlm.. dalam sedar2 pun dpt blk kul 9.30mlm... hhhhuuu.. penat dan melelahkan...





see.. perbincangan laki bini kat bbm... ^_^

Nasib la dapat binik camni kannn... sian laki ngan anak mama... keja smpi bila2 pun tak abis kan.. tp bila kena tahan ngan bos... nak taknak kena la buat gak kan.. maklumla kami nih kena keja ngan dateline.. lagi2 projek ngah construction... mmg kena stayback je la... urgent semenjang je.. hhhhuuu... nasib baik dpt claim ot.. kalu tak menangis sia2 je la kannnn...
Balik2 sweet hubby dah siapkan makanan utk mama... aduhai... sian u kan...^_^ **tapau kat pasar malam je.. hubby ai tak reti masak2 nih... 2x5 ngan binik dia je.. hhhaaaa...

Sambil2 makan bersertakan maman minta disuap makan.. dia nih mmg tau.. wlpun dah makan.. kalu org lain makan dia tetap nak makan gak... suap gak kat dia.. biar dia rasa/teringat ngan mama nnt kannn... sweeettt..
sambil2 tuh mama boleh layan fb lagi kan kat bb... hhhaaaa... smpikan siap mandi, siap dah nak dodo pun dok bergossip lagi tau... keh..keh.. **kawan2 lama tak jumpa sejak dah beranak pinak nih kannn

Pagi tadi.. siapkan maman dan pas diorg kuar.. br terhegeh2 siap sambil2 bakar roti.. **auto je kan skrg.. senang..      ^__^

Perjalanan ketempat keja cam biasa je.. kekadang rempit kekadang  terhegeh2... masuk office mengadap keperluan keja yg harus didulukan... dan buhsan2 buat entry merepek cam nih... ai suka..








Ok.. disebabkan entry nih makanya mama dah terdetik dikepala satu lagi idea utk entry satu lagi.. nntkan tau entry satu lagi.. jika tiada aral melintang la ye.. kih..kih..


Bye uols... muah..muah.. T____T




**any idea.. tell me.. boleh gak berentry baru nih...*_*


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

Wednesday, November 16, 2011

Tiada anutan benarkan seks bebas


Peguam Syarie Menulis: Hak asasi tak boleh melangkaui agama
Oleh Musa Awang

Tiada anutan benarkan seks bebas

SEKSUALITI Merdeka adalah acara tahunan mengenai hak seksualiti yang pernah diadakan di Kuala Lumpur, dengan kerjasama gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta beberapa individu. Antara acara diadakan ialah bengkel, perbincangan, tayangan filem dan penulisan surat.

Penganjur program ini percaya golongan gay, lesbian, biseksual dan transgender berhak bebas daripada diskriminasi serta keganasan, berhak menyayangi dan disayangi dengan mengutarakan prinsip terkandung dalam Deklarasi Sejagat Hak Asasi Manusia 1948 dan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang ditandatangani Malaysia.

Walaupun fasal Perlembagaan Persekutuan menjamin kesamarataan untuk semua warga Malaysia dari segi undang-undang dan perlindungan dari diskriminasi atas dasar gender, kebebasan bersuara dan berpersatuan, namun dalam konteks perlembagaan, Islam sebagai agama Persekutuan perlu diambil kira.
Tidak seperti negara lain, Perlembagaan Negara berpaksikan kepada agama (Perkara 3 (1)).

Kebanyakan agama di dunia melarang aktiviti seks bebas dan seks sesama jantina. Hak asasi tidak boleh melangkaui kehendak agama, kerana agama yang membezakan manusia dengan binatang.
Hak asasi yang ditaja Barat bersandarkan ideologi humanisme atau individualisme, hak asasi menurut Islam bersandarkan kepada wahyu Allah SWT.

Apa yang logik pada akal fikiran tidak semestinya sesuai dan dibenarkan agama. Mungkin pada akal mereka logik bagi seseorang mempunyai naluri menyukai sesama jantina, namun naluri itu perlu dibatasi dan diimbangi oleh agama.

Allah SWT berfirman yang bermaksud: "Untuk setiap umat di antara kamu, Kami berikan peraturan dan jalan yang terang. Sekiranya Allah menghendaki, nescaya kamu dijadikan-Nya satu umat (saja), tetapi Allah hendak menguji kamu terhadap pemberian-Nya kepadamu, maka berlumbalah membuat kebajikan. Hanya kepada Allah kamu akan kembali semuanya, lalu diberitahukan-Nya kepadamu apa yang telah kamu perselisihkan itu." (Surah Al-Ma'idah, ayat 48)

Sebagai seorang Islam, kita haruslah berpegang teguh dengan lima Rukun Islam dan enam Rukun Iman. Jika percaya kepada Allah, rasul, malaikat, hari kiamat dan qada qadar Allah, maka kita hendaklah mengerjakan segala suruhan serta menjauhi segala larangan.

Jika Allah SWT melarang sesuatu perbuatan, maka ia haram, tidak kira apa naluri kita mahu dan apa kehendak akal fikiran. Amat malang jika orang Islam terbabit dalam program Seksualiti Merdeka.
Lebih malang apabila golongan beragama Islam menggunakan forum dan perantara bukan Islam untuk memperjuangkan apa yang dikatakan `hak' bagi mereka.

Program ini pernah diadakan dan mempunyai pengikut kalangan orang Islam. Buktinya, ada orang Islam yang menyokong penganjuran program berkenaan seperti tersiar di laman web. Persoalannya, di mana kita semasa program ini dianjurkan dulu?

Sudah tiba masanya pihak berkuasa Islam negara memikirkan jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah ini daripada berterusan. Jabatan Agama Islam perlu ditubuhkan satu unit atau bahagian khusus bertugas memantau dan membendung masalah gay, lesbian, biseksual dan transgender.

Usaha mendekati golongan ini perlu dilakukan dengan memberi khidmat nasihat, bimbingan serta mengajak mereka kembali ke jalan kebenaran. Bagi yang berdegil, usaha penguatkuasaan undang-undang mengikut undang-undang jenayah syariah hendaklah dilakukan.

Menghukum mungkin tidak boleh memulihkan golongan maka hukuman alternatif boleh diguna pakai seperti ditahan di rumah pemulihan akhlak untuk tempoh tertentu tidak melebihi enam bulan atau mengikat bon untuk berkelakuan baik selama tempoh tidak melebihi tiga tahun.

Sumber: email.

**Sekadar tempelan dr email utk pemahaman sendiri dan kawan2 jugak..^_^




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

ww | photoshot suka-suka





Salam... ^_^

Weee... weee...








**Maman sukakan gambar2 nih.. dia suka pasal nmpk cam bergerak/blur moving pic tuh.. hhhuuu.. so dia akan saja2 buat pergerakan bila kita nak ambik gmbr dia....:)

Bye...;p

Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

Tuesday, November 15, 2011

Kisah suami setia




syg la sgt kannnn...

 
Pak Johan adalah seorang penduduk sebuah pondok di Selatan Thailand. Pada pertengahan bulan Mei yang lalu isterinya yang bernama Enot telah meninggal dunia kerana diserang penyakit jantung.

Pak Johan yang berusia menjangkau empat puluhan telah diperhatikan oleh jiran-jirannya agak luar biasa iaitu beliau telah pergi ke kubur isterinya sebanyak tiga kali sehari. Pak Johan pergi pada waktu pagi, tengah hari dan petang untuk menyiram kubur isterinya lebih dari dua minggu secara berterusan. Ada setengah dari jiran dan penduduk tempatan beranggapan Pak Johan begitu cintakan isterinya.

Seorang saudaranya yang terdekat telah berkata, “Awak ni terlalu sangat cintakan isteri sehingga sanggup berbuat demikian, yang mana tak ada siapa lagi di kampung ini buat begitu.” Pak Johan menjawab, “Sebenarnya sebelum Enot hendak menghembuskan nafas yang terakhirnya, beliau telah berpesan kepada saya, kalau hendak kahwin pun tunggulah sehingga rumput di kuburnya tumbuh dahulu.“
“Oleh yang demikian saya terpaksa siram kuburnya supaya rumput cepat tumbuh…“

P/S: Ada gak orang macam ni ye. Kurang asam punya laki. Kah kah kah….

sumber: email.


Buat hiburkan duka dihati...

Bye..:)




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

Hati ibu tersayat | Maman jangan ulang ye..




Salam..

Semalam kisah yg happy dalam hidup mama.. ari nih.. kisah sentap lak.. menyakitkan sungguh.. cite yg realiti bukan fantasi....cite nih boleh je didiamkan dan dipendamkan dalam hati mama tp terasa seakan tak jujur pulak dengan diri sendiri.. cite benda baik2 je.. yg buruk2 sembunyi... sedangkan kita nih insan lemah yg penuh ngan kekurangan....Tertanya2 apakah jalan terbaik utk memastikan tindakan maman tidak berulang lagi.. dan tak mau maman bertindak diluar jangkaan kami lagi..

Macam biasa, mama balik lewat dan papa dah ambik maman dari umah MIL.. balik2 tuh terus tapau makanan terus sebab hujan lebat semalam.. jadi sudah lewat ditambahkan jem jalanraya..

Balik disambut ngan gurau senda antara mama ngan maman.. seronok kan balik-balik disambut ngan gelak anak... senang hati dia tak tidur lagi.. selalunya dah tidur dah..

Dia sibuk tunjukkan buku sekolah dia.. sambil2 tuh suruh dia buat keja yg tak siap dalam buku tuh.. walaupun buku dah dipulangkan utk tatapan ibubapa tentang hasil keja anak2... mama suruh gak dia siapkan apa yg tak siap.. maman nih mmg sukar nak suruh dia buat keja sekolah, banyak main2 tau..

menulisnya jap je.. mengaler je lobih...


Selepas dah kemas buku2 dia... mama tengok dia dok main ngan pencil.. banyak pulak pencil tuh.. kami tak pernah tengok pencil nih sebelum nih... Kami tanya la dia dapat dr mana pencil tuh... kami terkejut sungguh... Maman ngan muka serba salah nak sembunyikan pencil tuh.. dia main2 cam sembunyi2 dr kami... apa lagi kan.. kami soal la.. dia takleh jawab.. dia sibuk dok cakap dia nak fikir dulu... sakit tak hati..??

Kami dok suspect dia curi dari sekolah/kawan2/sepupu dia... tp jawapannya menyakitkan hati..

"maman nak fikir dulu... jap la.." boleh..?? sakitnya hati...

ni mama minta dr tangan dia dan snap.. ada 6btg pencil tau..
ada sebatang lagi.. dia kata kawan dia bagi.. yg tuh jenis lain dr yg ini...

Mungkin bagi sesetengah org kami nih melampau.. tp tandatanya dari kami tak terjawab.. kami taknak anak kami jadi anak yg suka mencuri, mengambil harta org sukasuki dan akhirnya menjadi org tak berguna.. Dari kecik kena pantau kan... lagi la kami nih anak sorang je.. dia la racun dia la madu...

Lastly, mama suspect dia ambik dr sekolah, dan mama terangkan kat dia apa kesalahan dia.. mencuri itu salah, mengambil hak org jugak salah, kena minta izin dulu hatta dr mama atau papa.. jika benar takde pencil jangan nak minta dr org.. minta dr mak bapak yg bernyawa lagi nih... emo sungguh anak camni...

Susah nak tau kebenaran sebab dia tak reti nak cerita.. kena buli ke... ke pembuli..??

Mama suruh dia pulangkan kat cikgu... cakap minta maaf sebab ambik pencil tuh.. nnt tengahari nnt mama sendiri nak call cikgu jugak... nak tau dia buat tak apa mama ajar..



**Masa mama buat susu utk dia, dia boleh lak ckp.. kawan dia yg bagi kat dia.. kawan dia ambik kat meja cikgu.. hhhuuuu... anak..anak.. sungguh memeningkan... sungguh mencabar menjadi ibu dan bapa nih ye.. sabar je la.. minta2 tak berulang la wei.. seakan nak gugur jantung memikirkan hal anak..

Maman.. mama sy kamu sangat2...hhhuuu... jgn buat mama camni... mama sedih sgt..




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...


****************************

Monday, November 14, 2011

Mimpi Besh.... Tak percaya walaupun ianya mimpi..



Salam...

Disebabkan ura-ura bertiup kencang sekarang nih... makanya nak dijadikan cite.. realiti tp fantasi ok.. Mama dah termimpi.. termimpi yg....



|




|





hoye..hoye..




|





|




syoknyer kalu dapat..



|




|




Mengapa hanya dalam mimpi..??


|




|



ok




|





Mimpi dpt payslip ngan gaji 8k... ahaks..

gilos kannnnnnnn...

ingat keja jadi menteri ke apa..?? keh..keh...

masa dpt tuh.. mama boleh tak diamkan je.. should be i ask our finance kan.. kot2 salah taip ke apa..?? tak tanya pasal berharap yg mrk terlupa atau terlalai ngan kesilapan mrk..

sebulan tuh kiranya ai enjoy babeng la hhhhiiiii..

sengal..

dalam mimpi pun ber'sengal'an jugak kannnn..

happy walaupun dalam mimpi.. kih..kih...

ikutkan la kannnn.. keja sampai pencen pun tak pasti lagi mama blh dpt gaji cegitu banyak.. hhhaaa..


smlm cite ngan papa pasal mimpi mama tuh kan.. boleh dia ckp apa..

"bagus la ma, dan-dan tuh gak papa tukar keta kita tuh ambik honda stream"

"aik.. gaji mama la.. apa kena mengena lak papa yg tukar keta"

"ala.. sama la.. sama-sama naik keta tuh nnt... kih..kih"

Boleh tahan gak tahap berangan laki mama nih kan.. nak tumpang senang la tuh..!! ceh.. ;p


****************************

Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

Aduanku Aduanmu


Salam...

ni aduanku pada teman.. dan skrg mama panjangkan kat sini lak... :)


Hari nih terasa sengal
Malas nak keja..
Otak cam xnak gerak je..
Tgn ke otak kena gerak ye..?? hhhuuu



Haruskah begini skali mama takleh wak keja... berkat ke...?? hhhuuu... Ujung2 tahun nih harus pamerkan kesungguhan.. agar dpt bos nmpk dan direcomendedkan naik gaji.. hhhaaa.. [wayang cina kannnnnn]

Harus ujung2 tahun je ke kena pamer 'perangai baik'.. hahahaha.. sendiri mau ingat dok gitu..??


Jawapan kwn kita... nih dia.. hhhuuu..

Hehehehe..
Sama la kita wei…huhuhu
Gagahkan jugak ni….

Makanya nak kena gagah jugak la kannn... hidup..hidup..

Masa rehat tadi pun still gosipkan benda yg sama.. dan kawan2 lain ckp apa...??

'bukan kau sorang je wei... aku pun sama..'
'biasa la ujung tahun.. dah penat..'
'lagipun banyak cuti kann.. cuti2 pastu msk keja jadi malas'

betul ke..?? adakah hanya kami saja berjangkit perangai cenggini..?? sepatutnya pas cuti la rasa best nak keja.. maklum la dah fresh kan otak kita.. fresh otak tp poket kering balik.. maka harus nak keja keras mengumpul balik.. betul dak..?? bukan materialistik... tp dah semua org keja pasal nakkan duit.. kalu keja tak dpt duit... sapa la yg nak buat keja tuh..dok..??


**Sepatutnya seronok skrg nih psl terdengar rumous yg company nak review gaji dan bakal ada B++ dihujung tahun.. tp RUMOUS saja la.... cuti2 family trip ke krabi pun terdiam ceritanya smpi nak naik tahun baru dah.. adakah..?? zero je la... verangan tak sudah kami nih..:) bab kata org.. verangan itu tak kena bayar.. free je..



bersyukur.. jika mmg dah rezeki ianya tetap dtg pada kita kan..

Skrg sambung tugas yg tak pernah habis dan berharap tiada teknikal error lagi..
penat berulang keja yg sama... buhsan...


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...



****************************

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...