Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, December 31, 2010

11 ramalan untuk tahun 2030

1. Pada tahun 2030, belajar bahasa kedua akan tidak lagi diperlukan.

Sebuah komputer kecil yang pas di telinga anda, dan menterjemahkan apa yang anda dengar ke dalam bahasa anda sendiri? Ini bukan farfetched sama sekali. Pada kenyataannya, semua teknologi yang diperlukan ada hari ini, dan semua yang hilang adalah bagi seseorang untuk menyambung titik-titik.

NBF - Google sedang melakukan banyak dengan suara masa terjemahan nyata dan memaparkan dalam balang boleh memberikan maklumat tambahan ditambah. Perlu untuk mengklarifikasi seberapa baik ini akan mendapatkan dalam ramalan. Sebuah standard emas akan menjadi sebaik penterjemah PBB atau benar-benar menukar atau menambah penterjemah PBB.

2. Pada tahun 2030, ribuan, mungkin jutaan, orang akan mempunyai harapan hidup 150 tahun.

Aubrey de Grey berkata: Saya fikir kita mempunyai peluang 50% untuk mencapai rawatan yang mampu membuat orang menjadi 200 dalam dekad 2030-2040. Menganggap kami memang melakukan itu, pencapaian sebenarnya 200 mungkin akan di dekad 2140-2150 - itu akan menjadi seseorang yang hampir 85-90 pada saat terapi yang relevan dikembangkan.

NBF - bergantung pembiayaan. Sebuah wang jauh lebih banyak telah pergi menuju sambungan kehidupan sejati.

3. Pada tahun 2030, hanya 2% daripada penduduk dunia akan hidup dalam kemiskinan tegar.

Pemberantasan kemiskinan yang melampau akan terjadi dalam hidup kita. Pada tahun 1990, 42% daripada penduduk dunia hidup dengan kurang dari $ 1.25 (malar tahun 2000 dolar, PPP). Pada tahun 2005, jumlah yang telah jatuh menjadi 25%. PBB menganggarkan bahawa pada tahun 2020, hanya 10% dari penduduk dunia akan hidup dalam kemiskinan mutlak. estimasi berani saya adalah bahawa pada tahun 2030, hanya satu dalam 50 akan.

NBF - Saya tidak berfikir itu akan terjadi kerana semua itu akan turun adalah untuk 160 juta orang di negara-negara untuk tetap berada di tempat yang kebanyakan mengacaukan hidup dengan kurang dari $ 1.25. Kurang dari 5% hidup dengan kurang dari $ 1.25 malar 2000 dolar pada hari PPP.

4. Pada tahun 2030, makanan yang terbaik akan ditanam di gedung pencakar langit.

Tanah pertanian yang berasaskan sangat kuno. Tidak ada pendek dari sebuah revolusi pertanian sedang berlangsung, didorong oleh visioner Dr Dickson Despommier dari Columbia University. Rencananya adalah untuk membina greenhouse 30-cerita di bandar-bandar di seluruh dunia, yang akan membolehkan kami untuk menghasilkan lebih banyak makanan, kurang wang, dengan cara yang sihat, sementara membebaskan tanah yang subur untuk alam.

NBF - Akan ada beberapa kes pertanian menegak gedung pencakar langit, tetapi tidak akan lebih dari 1% dari semua pertanian. Ini akan menjadi makanan terbaik dalam hal ini sebahagian besar akan untuk Restoran high end memiliki makanan segar dan untuk kedai runcit mewah.

5. Pada tahun 2030, kereta driverless akan biasa.

Saya yakin anda pernah bermimpi: Mendapatkan ke dalam kereta, menendang kasut anda pergi dan bersandar kembali dengan filem yang baik dan bir dingin saat kereta anda self-driven selamat membawa anda ke destinasi anda, tanpa anda perlu bimbang tentang arah atau pejalan kaki. Nah, teknologi kita perlu membuat kereta yang ada.

NBF-perlu mendefinisikan biasa. Ini ada sekarang skala yang sangat kecil di Masdar City dan lapangan terbang Heathrow. Perlu terjadi dan hal ini boleh terjadi tapi berapa banyak yang akan yang sebenarnya berlaku? Undang-undang, insurans dan masalah sosial yang lain yang perlu diatasi.

6. Pada tahun 2030, 18 bandar akan mempunyai lebih daripada 20 juta penduduk, dan New York City akan menjadi bandar ke-16 terbesar di dunia.

Saya benar-benar berfikir ini adalah anggaran yang konservatif. Walaupun penduduk global meningkat pada kelajuan yang mengejutkan, bandar-bandar di dunia memiliki laju pertumbuhan yang lebih tinggi. Saat ini, 50% daripada penduduk dunia tinggal di kawasan bandar, tetapi pada tahun 2030 nombor yang diproyeksikan mencapai 60%. Dan 93% daripada pertumbuhan bandar akan terjadi di negara-negara membangun.

NBF - bandar mungkin lebih dari itu, tapi tidak terlalu menarik

7. Pada tahun 2030, kapal terbang automatik akan mengangkut manusia.

Mungkin banyak cepat, sebenarnya. Mengembangkan rangkaian penghantaran yang berfungsi dengan baik pesawat akan membuka jalan bagi kepercayaan dalam rangkaian praktikal dari pesawat memberikan orang. Manusia memiliki kemampuan navigation terkenal miskin di persekitaran tiga-dimensi, sehingga kenderaan terbang tak berawak tampaknya pilihan yang lebih selamat daripada mereka terdedah kepada kesalahan manusia.

NBF - akan suatu autopilot pada DARPA terbang hitungan Hummer? Kemudian pada tahun 2016 dalam uji coba dan 2020 di beberapa penyebaran pilot.

8. Pada tahun 2030, pelancongan akan ruangan awam, dan 40.000 manusia akan bekerja di orbit.

Space Island Group, bekerja sama dengan British Airways, merancang untuk membina, antarabangsa multi-tujuan, stesen angkasa komersial yang, untuk memulakan dengan, akan merangkumi hotel, kemudahan penyelidikan, Restoran gourmet, dan arena olah raga (untuk baru graviti sifar- sukan) bersama-sama dengan puluhan kegunaan lain yang tidak boleh dibayangkan hari ini. SIG hanyalah salah satu dari sedikit syarikat yang bekerja pada projek serupa.

NBF - mesti mempunyai ruang hotel terjadi pada tahun 2014 dan lebih pelancongan sub-orbital boleh peralihan ke orbital dengan cara yang lebih besar. 40.000 orang secara total pada 2030 yakin. 40.000 orang di ruangan angkasa semua pada satu masa memerlukan banyak hal untuk pergi benar. Juga, hal-hal berjalan dengan betul juga akan bererti bahawa robotik dan teleoperasi tidak boom untuk mengurangkan keperluan bagi orang-orang yang sebenarnya untuk pergi.

9. Pada tahun 2030, pelakon filem yang paling akan keluar dari pekerjaan kerana persaingan dari pelaku komputer murah animasi.

Computer Generated Imagery (CGI) teknologi akan membolehkan kita untuk membuat filem dengan watak animasi untuk manusia hidup bahawa mereka menjadi tidak boleh dibezakan dari manusia, rendering pelakon (dalam filem sahaja) usang.

NBF - Akan ada filem yang lebih. Lebih Avatar dan lebih teratur filem. Lebih banyak permintaan untuk filem dari China dan India dan Korea dan Brazil. Jadi lebih bekerja untuk pelakon dan lebih CGI.

10. Pada tahun 2030, China akan mempunyai 250 bandar dengan lebih dari satu juta penduduk.

Hari ini, 90% dari orang di Inggeris dan 80% dari Amerika tinggal di bandar, manakala di China hanya 46% melakukannya. Inggeris mempunyai lima kawasan bandar dengan lebih dari satu juta penduduk. AS mempunyai 37. China 90. Itu hari ini, dan sedangkan Inggeris dan Amerika Syarikat telah memuncak dalam hal pembandaran, China hanya setengah jalan urban. Syarikat perunding McKinsey meramalkan bahawa China akan mempunyai 220 bandar dengan lebih daripada 1 juta penduduk pada tahun 2025.

NBF-mungkin, tetapi tidak begitu menarik. China akan berada di sekitar 80% pembandaran.

11. Pada tahun 2030, sejumlah besar orang akan mempunyai kekasih robot.

Ini mungkin ramalan. Bila saya aku bertanya lelaki adakah mereka akan mendapatkan pacar robot, kebanyakan daripada mereka mengatakan tidak intuitif. Mereka berfikir robot dan mereka berfikir logam, kabel, gerakan canggung dan menatap kosong. Aku akan mengatakan tidak untuk itu juga, jika mereka adalah persatuan saya dengan kata robot. Tetapi bagaimana jika pasangan robot anda nampak, terasa, terdengar dan bahkan bercakap seperti manusia? Robot yang secara fizikal tidak boleh dibezakan daripada manusia hanya 15-20 tahun lagi.

NBF - Bukan ramalan  berani benar-benar seperti mereka puluhan ribu boneka seks



Notakaki: ilookforward.com has 11 predictions for 2030. Ramalan ni jgn kawan2 percaya sgt. Hanya sebagai informasi sahaja.

Tapi 2011 yg paling dekat ngan kita kan.... so apa azam anda utk thn depan.. esok je kan.... cepat masa berlalu...... umur pun bertambah.... cukup matangkah kita...????

1 comment:

sekamar rindu said...

salam...

singgah kali pertama follow blog mama....**44

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...