Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, December 7, 2012

Aku ambil serius


Salam..

Setiap insan pasti berbeza dari segi penerima sesuatu benda baru dalam hidup.. lagi2 bila ada arus perubahan kegiatan hidup seharian.. bertambah2 dengan cabaran dari tahap kesihatan individu.. pasti 'tough' bg yg jenis sensitif kan..

me type sensitif.. sebab me selalu fikir jika me melakukan sesuatu perubahan makanya selalunya me kuatkan semangat, kiranya selalu memikirkan risiko jika apa yg diubah tidak mengikut apa yg diidam2kan..

tp bila sudah melepasi tahap 'percubaan' dan rasanya me bukan lah insan yg melakukan sesuatu kerja dengan sambil lewa.. me konsentrate, me serius.. tp..

'mana sy punya surat kompom..??' terdetik dalam minda selepas rakan yg masuk keja lewat sebulan sudah diberi surat penetapan jawatan.. apa yg pelik ialah dia dapat surat penetapan jawatan selepas sebulan lepas dia letak pelepasan jawatan dan dipanggil utk berbincang masalah yg dilakukan oleh insan2 yg takde hati perut disini..

mungkin harus mencari jalan lain kah..?? sudah dua kali diperingatkan tentang tahap 'percubaan' sy sudah pun berakhir.. tp cam dia buat bodo jew.. ke dia bodo..?? #huh.. main kasar pulak bahasa..??

kan sy ambik serius.. salah kah.. itu hak sy.. huh

lagipun insan yg sama2 datang dengan saya sudah dapat surat dia.. so bila lagi saya..?? aduh.. stress ke.. atau patut bersyukur sebab kalu dpt keja lain boleh blah dari sini hanya dua minggu dari dua bulan menunggu.. uhuks.

ahhh.. lapar jadinya bila stress..




~Entry yg mungkin akan didelete bila tahap kewarasan mulai merajai akal fikiran.. buat sementara itu sila teman2 yg baik menasihati insan yg sensitif ini.. ~

3 comments:

Unknown said...

samalah AK klu stress makan byk!

Bunda_nora said...

bunda pulak stress tak stress meme byk make..

azieazah said...

Kena duduk berbincang. Bercakap sebelah pihak sahaja jarang menyelesaikan masalah. Bersemuka dengan tenang dan positif. Pasti ada cerita dan kepuasan nanti.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...