Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Saturday, December 20, 2014

Perit

Ada masanya.. bila sunyi melayan perasaan.. cam ternampak bagaimana layanan saat dulu dan sekarang berbeza benar..

Dulu saat aku SUSAH minta tolong pun buat tak tau.. tak hiraukan langsung perasaanku... berkira sgt dgn harta.. ngan ilmu mu.. rasa sebal dihati sesangat.. tp ku buat tak tau.. ku buat baik ngan mu.. sementelah aku sedar siapa la aku nih.. tepian jew.. dulu dia hargaikah aku masa ada DISISI dia..??? Nilaikan sendiri..

Sekarang.. aku bukan lg DISISI dia... aku cr jln sendiri.. susah senang tempuhi sendirian disamping insan2 yg ku harapkan lebih IKHLAS wlpun ikhlas itu sukar dilihat...

SENANG (jgn anggap aku senang.. aku tak pernah senang... tp syukur ada rezeki wlpun tak pernah mewah.. alhamdulillah)


Sekarang... tiba2 dia datang nak MINTA TOLONG.. dia mencari aku.. wlpun tak jelas dia MEMOHON (merayu) tp aku sendiri faham dengan bait2 ayatnya.. aku sudah masak dengan kau bertahun.. dulu..

Aku tau.. kau tau.. aku orgnya jenis tak pernah menolak utk menyenangkan hati sesiapa.. menolong sedaya yg boleh.. hhhmmmm..

Tp.. sekarang aku MENBERONTAK aku rasa PERIT disudut HATI.. aku rasakan aku sudah hilang IKHLAS pd dirimu.. aku tak mahu menolong mu.. hati atau akal atau setan merasuk diri ini... huhu

PATUTKAH..?? Akal menanya.. hati menjawab.. AKU SAKIT SANGAT.. terimbas2 apa yg dia buat dulu.. saat aku memerlukan dia.. pertolongan dia.. dia mentah2 tolak aku... hhmmm

Jahatkah kata hati ini.. berbelah bagi sungguh.. huhu

Apa org lain buat jika terbabit seperti ini.. hati ini tak mampu nak mencari jawapan yg terbaik.. nak tolong tp rasanya tak nak sgt.. bukan benci.. bukan berdendam.. tp peritnya tuhan saje yg tahu..

posted from Bloggeroid

1 comment:

Najib Ariyan Ali Basha said...

kalau tak mau berdendam sila lah buang orang yg kita benci dari hidup kita supaya kita tak terus membencinya... tinggalkan saja

memulakan hidup baru ibarat membuang air dalam gelas supaya air baru tak bercampur dengan air lama atau air baru tak boleh masuk...

buanglah dia... lupakan kesusahan dia dan jangan dilayan... u are a new person... dan dalam hati takkan ada dendam lagi... minta saja maaf dan beritahu kamu tak dapat membantu supaya kelak tiada dendam baru

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...