Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, September 2, 2013

Senarai Lambang Pertubuhan Kongsi Gelap Malaysia

Assalamualaikum...




KUALA LUMPUR – Sehari selepas Kementerian Dalam Negeri (KDN) mendedahkan 49 nama geng kongsi gelap, polis mengambil langkah yang sama apabila mengedarkan logo yang dikaitkan dengan kumpulan tersebut.

Dengan pendedahan itu, tiada lagi alasan yang boleh diberikan oleh mana-mana individu untuk menggunakannya kerana tindakan mengikut Seksyen 52(3) Akta Pendaftaran Pertubuhan 1966 yang membawa hukuman penjara tidak lebih lima tahun dan denda tidak lebih RM15,000 menanti mereka yang ingkar.

Sehubungan itu, mana-mana pihak yang memiliki logo-logo tersebut sama ada sedar atau tidak mesti membuang, memadam atau menanggalkannya.

Antara logo-logo yang dimaksudkan termasuklah daripada kumpulan geng Melayu iaitu Double 7 yang menggunakan simbol bunga padi dan labah-labah serta Geng 38 dan Geng 21 yang dipelopori kaum Cina dan menggunakan simbol bendera sebagai logo.




sumber : email.


*Dah ada yg kena tembak kat Ipoh kan semalam selepas kuar senarai kongsi gelap nih... Malaysiaku... akan jadi seperti amerika kah..?? 

gerun jika memikirkan masa depan anak2 kita nnt..



4 comments:

Maria Firdz said...

Yg bekas anggota tudm kna tembak tu pun geng kongsi gelap gak.. Huhu... Apa la nk jadi.. Samseng mnjadi2.. Terikut2 bdk.sekolah..

insan marhaen said...

ada yang berdaftar dengan ROS pula tu..

OKje said...

Takutksn Yana...mana nk kenalnya....dia tempek kat mana lambang tu!

eelobor said...

Ya Allah, jauhkan lah aku, ahli keluargaku & sahabat-sahabatku dari segala keburukan dan bala bencana

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...