Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, May 6, 2014

'Sol' or 'makcik' - mana lg best..??

Assalamualaikum...

Apa perasaan bila dipanggil.. 'SOL'

hahaha



Selain "SOL" mama gak arini dipanggil "makcik" sabar jew la.. haha

Sebenarnya banyak kali dia panggil 'sol'... tak tau apa maknanya.. lantak dia la.. haha.. maybe lidah filipina dia keras kot nak panggil 'su'.. biar jew la eks... atau ada yg tau maksub 'sol' tuh.. habaq kat cheq no... hehe

'Makcik' lak.. sebabnya me call sorang indo yg mengecat rumah me arini.. saje nak pastikan dia ada dtg cat ke tidak.. lagipun nak suruh dia kasi kunci rumah kat umah MIL.. nnt malam kami nak gi tgk hasil mengecat diorg.. katanya boleh siap dua hari.. so excited u nak tgk umah ai.. haha..

Mamat indo panggil me 'makcik' bila me perkenalkan diri.. dalam hati.. 'ceh.. makcik..?? tak cukup muda ke hah..??' hahaha

maybe tanda hormat kot..?? mamat tuh nmpk muda pun dr me.. maybe sebab kita guna khidmat mereka so dia hormat kot kat kita jadi dia panggil 'makcik'

makcik.. pun makcik la.. tersentap tau ai.. kahkah




2 comments:

Kisah Si Dairy said...

sabar je la kan...

eelobor said...

oooo....nama Suliana tapi dia panggil Sol eh. dah dekat2 tuh. susah kut dia nak sebut nama Su

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...