Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, March 31, 2015

Kerenah Anak-Anak Zaman Sekarang

Assalamualaikum...

Semalam balik lewat.. nasib baik my hubby belikan makanan... hehe.. burger ngan nasi lemak.. ceh.. ceh.. nasi lemak malam2 eks.. mentenak lemak arr uols.. hehe



Lepas makan baru snap pic.. kiki.. si anak terus tegur.. "apasal lepas makan baru ambik gambar.. patutnya sebelum makan tuh ambik gambar.. mama nih.." sambil geleng kepala... isk isk isk..

Si mama nih jawab la.. "mama lapar sgt sayang.. tuh tak ingat tuh.. hahaha"


Pastu snap pic dia sikit.. :p

Borak2 cam biasa.. dan kul 10mlm.. dia me suruh masuk bilik tidur.. dalam 10minit pastu mama gi jenguk tgk dia tidur ke belum.. alhamdulillah dah tidur... tp terkejutnya me jumpa nih....










Dia dah kenal ke erti sebuah diari?? Atau sekadar nak buat conteng2 jew... amboi. Cam anak sapo la nih eks.. siap beli buku bkn main cantek lg yer buat conteng2... untung la..

Terkejut kan tgk benda2 gini.. aduhai.. me diamkan dulu..

Lepas dua tiga hari pastu me tanya dia.. mana dia dapat buku tuh.. boleh dia cakap.. 'Maman kan ketua kelas.. jadi maman kena ada buku la.. untuk tulis nama org buat bisisng.. yg tak dengar cakap maman..' 

Amboi jawapan... hover ok.. budak2 sekarang gini ke..??

Cite ngan papa.. papa ckp la.. 'mesti dia guna duit yg papa kasi aritu.. pernah kasi rm10 kat dia.. suruh dia budget utk dua hari.. tgk2 satu hari pun dah tinggal rm1.. membazir jew tau..'

Apa nak buat nih korang..??

posted from Bloggeroid

5 comments:

iryanty ahamad said...

:-)) samalah dengan cucu yan...ada je jawapannya yang buat kita tersenyum sendiri..tapi kadang geram juga

Kakzakie said...

Budak sekarang ramai yg tak tahu erti susah. Jadi kita yg kena budgetkan mereka.. Kalau nak suruh mereka budget tak adalah Yana. Bagi 10 ringgit ke 5 ringgit tetap habis juga..:)

Diana Rashid said...

peghhh!!lawa sangt tu kalau nak buat tulis nama orang bising...heheh

eelobor said...

hehehe....ada diari siap. ikut papa dia ker mama dia tuh?

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

anak saya pula kalau kasi rm10..habis satu hari sbb belanja kawan2.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...