Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Saturday, April 18, 2015

Maman Kena Buli

Assalamualaikum...

Kesah nih disembunyikan oleh maman.. dia hanya citer kat wan dia jew sebenarnya.. dah tuh wan dia citer kat untie dia... si untie citer kat papa.. papa pulak balik tuh bagi hint2 jew.. dia ckp..

"man.. citer arr kat mama bagaimana ada bdk minta air sirap maman tp maman x bg.. pastu ustazah.. mak bdk tuh dtg marah maman dan pukul maman'..

Cepat2 maman jawap.. 'bkn pukul.. dia cubit jew.. papa nih..' cam gaya nak marah papanya tambah2 'perisa' masa citer kat mama...

Hhhmmmm... kalu korang kann... ada rasa marah x...??

Rasa nak jadi ustazah sekolah petang aiman je tiba2... nak gi buli balik anak ustazah tuh.. atau gi bagi warning kat ustazah tuh agar lebih profesional dlm bertugas.. jadi cikgu yg berjiwa penyayang dan bersikap matang.. jgn hanya kerana anak sendiri jd bodoh dalam menyelidik situasi sebenar.. seronok arr anak jg "bos besar" kat sekolah.. ini merosakkan anak namanya...

Jujurnya.. me benggang.. me ckp kat maman.. "takper.. mama nak gi tunggu cikgu tuh... mama nak debik dia.. pandai2 cubit anak mama tau... bengang tul la"

Cepat2 dia ckp.. 'takyah arr mama.. nnt maman bawa air sirap banyak2.. kasi dia minum.. biar buncit perut dia mcm mama... ' sambil kenyit mata dan senyum #belajarmanalatuh #mamabenggang #nakbuli balikjew

Aik alih2 mama yg kena... nih lelemak tepu yg degil sebijik ngan tuan badan dia... haha.. (sambil usap2 peyot cumil diri sendiri)

dia yg over excited tgk tudung2 adijuma... my bodyguard yg ohsem..

Dia segalanya.. dia yg ku sayang.. tuhan tolong lindungi dia dari kejahatan dan hasad dengki manusia..


5 comments:

iryanty ahamad said...

yan baca pun geram juga...cian maman.
sabar ye maman...pandai maman pujuk hati mama...

guru diberi amanah untuk mndidik..bukan membuli...nama je ustazah patut perangai lbih baik..

eelobor said...

Suka la dgn alasan dia....nak bawak air sirap banyak2. Hehehe...dah matang cara budak nie berpikir. Bertuah mak ayah dia.

insan marhaen said...

Ha.. ha.. peminat adijuma juga ka...

menantu saya dok promo la ni..

link: https://www.facebook.com/rohayu.ab.7?fref=ts

Diana Rashid said...

ya Allah..Bijak nya Maman..kecik2 dah tau sabar..kalau saya memang saya pi jumpa terus ustazah tu..bukan nak gaduh..cuma nak tanya ap sebenarnya yang terjadi sampi dia boleh cubit anak kita..melampau la..

LYAfrina said...

sian maman.... byk2 sabar ye..
huhu..nnti bwk air sirap byk2 ye..biar smpai buncit perut bdk tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...