Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, November 5, 2013

Dinding rumah unik bercorak batik

 Update: saksikan kekreatifan mereka...


Dinding Rumah Unik Bercorak Batik Di Negara Paling Miskin
Mud Rumah Tiébélé, Burkina Faso Afrika. Tiébélé adalah sebuah kampung di Burkina Faso, sebuah negara miskin di Afrika Barat. Tiébélé terkenal kerana seni bina yang menakjubkan Gourounsi tradisional mereka dan dinding rumah dihiasi  mereka.




Burkino Faso mungkin merupakan negara termiskin di dunia tetapi orang-orangnya yang begitu kaya dengan budaya dan menghias rumah-rumah mereka dengan cara ini adalah sebahagian daripada warisan budaya indah mereka.

Orang Kassena telah menetap di wilayah Burkina Faso dalam 15 abad. Orang Kassena membina rumah-rumah mereka sepenuhnya bahan-bahan semulajadi,tanah, kayu dan jerami. Selepas pembinaan, wanita itu membuat mural di dinding menggunakan lumpur berwarna dan hitam putih. Reka bentuk yang juga berfungsi untuk melindungi dinding diri

__,_._,___
Sumber email.
Me tak pasti kalu picnya dpt korang tgk ke tak... Hehe... Nih update blog melalui email jew nih.. Kalu ikutkan kat pandangan me skrg pic dia cam takde la.. Huhu

5 comments:

Kesuma Angsana said...

apa hal xde pic ni hehehe

suri solehah said...

Ha ah betul mmg ta dak gamba,,rugi tak leh tgk camne gamba dinding tu

eelobor said...

Mmg x nmpk gambar apa2 pn (yg nie lak komen melalui fon sambil2 baring nak tido)

Sharinginfoz said...

Alamak tak ada pic le

Maria Firdz said...

wah.. unik.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...