Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, July 30, 2012

Bonus...!!! Rezeki Ramadhan

slm..^_^




Melompat gumbira.. wlpun begitu.. melompat dlm hati jew ye.. ai kan puasa nih.. hehehe.. sebab apa ai melompat gumbira dlm hati..?? sebab br tgk payslip dan tertera kat kertas tuh ada pemberian bonus.. hahaha.. gumbira tak..?? sure la kannn.. rezeki tak sangka2 kan... gamaknya berkat sabar sikit2 mama nih tuhan rewardkan sikit kat mama.. alhamdulillah...

kalu ada membaca blog nih dr dulu kompom faham mengapa mama gumbira.. well.. ai cite sini sikit2 yer.. mama masuk office baru nih bulan lepas.. bulan june... sebab bereti tempat lama ada kerana kenaikan gaji dr bulan 1 smpi la sekarang (dgr2 bln july nih diorg nak kasi la) tertungak... kira cam janji manismu la.. keja banyak, projek ada je tp byk pembayaran tertungak dr pihak luar.. yg jadi mangsa pekerja cam kita la kann.. kalu staf yg pernah kuar pastu masuk blk office tuh kasi kelebihan melebihi staf yg tak bergerak setia berkerja situ.. manakah keadilannnnnnnn.. kannn.. hahaha

bila dpt kerja nih, mama redha dan tawakal jew.. masuk je sedangkan lain sikit dr biasa buat dan kena start dr bwh blk... huhuhu... tp tuh la kannn.. dlm redha ngan tak redha dan merungut2... merungut psl sakit hati ngan office lama.. psl sanggup melukai hati ini.. tgk2 office br ai nih boleh kasi bonus (br masuk sini 2bln uols)... macam nak lawan ngan org goverment jew kannn.. hehehe.. alhamdulillah... rezeki dibulan ramadhan kann.. wlpun tak banyak tp ok la dr takde.. seronok la kannn..




~Rezeki tiba2 nih buatkan terfikir.. mengapa la aku takleh nak sabar lebih.. manisnya jika lebih sabar dan berfikiran positif.. apa2 pun alhamdulillah.. ~








Terus lekat dan melekat dengan Mama Yana Blog smpi bila-bila tau...


muah... muah.. ;)


****************************

10 comments:

Citarasa Rinduan said...

tahniah.. wahhhhhhhhhh.. pasti tersangat happy..

ayu pun tggu bonus dari BOS CR. hahah

mama maman aka yana said...

Mekasih ayu.. hehehe.. seronok..:)

wah.. nak kena tunggu gak ke.. picit2 manja jew ngan bos CR tuh.. kompom dpt.. hahaha

Kak Izan said...

waahhhh.. seronoknyer... boleh top up untuk raya nanti.. :)

imhana said...

wah seronok rezeki raya...Alhamdulillah

nazeerah adelia said...

tahniah mama :)

Kakzakie said...

Itulah berkat sabar. Nasib baik masa buat keputusan utk resign 2 bulan lepas tak toleh lagi...

Inilah perancangan Allah sebenarnya Yana. Syukurlah..

maya amir said...

alhamdulillah..perancangan Allah yang baik sekali:)

kakcik said...

Syukur Alhamdulillah. :)

eelobor said...

tahniah....bila nak belanja? hihihi

QA's ~ mamapapa said...

alhamdulillah...rezeki btulkn?bolehla open table :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...