Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, July 9, 2012

Surirumah tangga..???

Slm..

Harini.. Cuti.. Ada hal yg tak dpt dielakkan.. Tp jadi benda lain lak... Maman demam.. Muntah2.. Mkn ubat pun takleh.. So jd babysitter arini.. Sambil2 tuh mengerjakan umah yg senantiasa bersepah nih.. Huhu

Td disingki.. Terfikir.. Mengapa mama takleh jadi surirumah sepenuh masa..?? Sebabnya.. Penatnya kerja sbagai surirumah.. Banyak betul kejanya.. Tak pernah habis.. :(

Rasanya sapa2 yg jadi surirumahtangga sepenuh masa adalah wanita gagah dan kuat.. Tahniah uols.. Mama hanya mampu bertepuk tangan menandakan mama nih mengagungkan kekuatan wanita seperti anda... ;)

Bisakah mama jadi seperti anda... Insyaallah.. Semuanya bermula dr kita sendiri kannn... Tp rasanya mama takleh jadi sesempurna ibu2 yg lain... Byk ilmu rumahtangga kena didalami.. Ahaks.. :)

Semoga anak makin sembuh dan mama boleh bekerja dgn hati tenang.. ;)


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

12 comments:

Mrs Lurve said...

pd sy, sapa2 ja yg pegang title suri rumah nie wpun sepenuh masa atau x, tetap hebat! bukan mudah menguruskan rumah setiap ari, dan bukan mudah uruskan rumah sdgkan seharian di pejabat.

Kakzakie said...

Moga mamam cepat sembuh. Sesekali duduk rumah terasa banyaknya benda nak buat kan Yana..

kakcik said...

Kerja surirumah sebenarnya tak pernah 'sudah'.

ariana said...

Siapa kata jd surirumah sepenuh masa ni senang...huhu

Moga anaknada cpt sembuh..

Kesuma Angsana said...

jaga diri yek! n jgn lupa mamam ubat2 tu

Aine Ainun said...

betul...kerja umh x penah habies==))

tapikan,
kekadang masa saya rase penat buat keje umah,
selalu terfikir,
mesti lg penat org yg bekerja kan,
bila balik umah kena buat jugak
mlainkan kalo ade bibik...=)

Lizan said...

syahdu pulak tetiba baca entri ni... sy dah 5 tahun jadi housewife,,, memang penat tu tuhan jer la yang tahu tapi bila kenangkan dapat nengok dorang membesar depan mata.. puas hati.. tiap2 hari saspen tak tau apa nak jadi sbb perangai dorang berubah hari ke hari..tapi harung jugaklahh... kalau rasa penat sangat, tutup muka dengan bantal nangis sorang2.. peh tu smbung balik wat kerja..hihi..

kakchik@ella said...

KC pun penah terfikir utk jadi suri rumah sepenuh masa. terfikir. tp tak tau bila jadi realitinya.

miloais milo said...

kan??? respek giler dengan surirumah sepenuh masa ni....

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Bagi BSB biar BSB sakit jgn anak sakit...

Aidah said...

Kalau dah ada anak secomel maman, tentunya yana seorang ibu yang sempurna. Tak caya, tanya maman.

Prince of Noob said...

saya kalau boleh nak cari bini yg sanggup jadi housewife dan yang sanggup hidup secara sederhana dengan hanya pendapatan saya seorang. done follow you - Noob

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...