Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, July 18, 2012

Tudung

Slm...

Nak cite suatu kisah kehidupan... seorg teman... pangkat adik dr mama.. mengambil keputusan berhijab... pakai tudung..  mama happy dan diharapkan kekal dan istiqamah....

dia berterima kasih pada mama... katanya, nasihat dan teguran mama membuatkan dia nak berubah... tak sangka bila dia ckp begitu sebab bagi mama sendiri rasanya takde la mama nih seorang muslimah yg baik pun... masih jugak mencari ilmu.. masih jahil... 

katanya... bila kenal mama... dia rasakan mama nih suka nak tegur dia secara ikhlas.. katanya dia terpanggil bila dengar ceramah agama (tazkirah) mama..... hahahaha.... sedangkan mama sendiri sekadar meluahkan apa yg dirasakan perlu...jika tegur dia pun sebab dia suka tanya pendapat mama yg tah apa tah.... hehehe

bila dia tanya so mama jawab je la apa yg mama tau... kwn2 lain pun sama2 betulkan jika salah.... kalu tak tau suruh dia tanya org lain yg lebih arif.... tak tau yg rupanya dia mengambil berat setiap apa yg kami katakan..... :)

katanya... dulu jika dia lepak dgn geng sebaya dia.... byk dok sembang benda2 yg lebih terarah pd artis la, mengumpat la dan sebagainya la.... biasa la org muda kannn... campur ngan geng2 binik org nih, ruang bicara kami byk kepada kemasyarakatan... soal hukum halal haram... soal hukum batas aurat... hukum rumahtangga.... hahahaha... hal anak2 dan yg pentingnya ibuk2 la kannnn.... hehehe






*bukan la 'suci' sgt.... bab bergossip pun boleh tahan gak kami...hehe...*









Terus lekat dan melekat dengan Mama Yana Blog smpi bila-bila tau... 


muah... muah.. ;) 

****************************

4 comments:

kakcik said...

Yang baik eloklah diikut. :)

Ardini Humaira said...

Alhamdulillah :)

msredcheesecake said...

alhamdulillah, dapat buat sorg berhijab...

Alin Marlini said...

Alhamdulillah..besar pahala Mama

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...