Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, December 10, 2013

Pelajar China dengan Egg Housenya


Memandangkan blog ni semacam senyap sekejap so hari ni nak share sket info mengenai seorang designer dari China ni. Namanya Daihai Fei, die telah berpindah ke China untuk sambung belajar. Selepas 6 bulan konvo dan kini mempunyai kerjaya, sewa rumah di bandar tersangat mahal dan gaji Fei setiap bulan berhabis untuk bayar sewa rumah je, ini membuatkan seorang yang penjimat seperti die naik hangin dan die telah bertindak membina egg-house die sendiri. Kesan daripada ini, dia kini menjadi popular!

Rumah tersebut dibina menggunakan buluh yang ditutup dengan pelbagai jenis bahan insolasi dan dilitup dengan lapisan beg berisi sawdust dan rumput yang berjahit. Rumah tersebut walaupun kecil tetapi dilengkapi tempat tidur yang selesa dan lampu untuk menerangi kegelapan malam.

Mandi? Jangan risau! Fei ni walaupun nampak macam penjimat tapi die sentiase pastikan berduit untuk pergi berenang setiap hari selepas bekerja! Selepas berenang sudah pasti akan  dapat mandi showerpula! Pakej katakan.. Clever one.

Banyak lagi gambar after the jump.

Kredit Gambar: Imagine china

*copy paste by email.

2 comments:

nazayiena said...

Bijak2...

Noe said...

mmg creative...utk family tak sesuai la kut...bujang ok la...tempat tuk tido jer...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...