Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, January 12, 2015

Banjir

Assalamualaikum...


Kisah banjir panjang kalu nak citer.. berjela2 dan memenatkan.. tp itu dugaan so terima dengan redha.

Yes.. rumah tokma aka my home.. kena banjir. tak pernah pun berpindah sehayat me.. tp itu la kerja Ilahi so redha saja.. kerugian banyak.. lebih2 lagi mahal dengan penat lelah mengemas.. penat lelah mengangkut... belum kira selepas banjir lagi... kerosakan harta benda dan kenangan.. 

Alhamdulillah rumah tak rosak.. cuma lumpur yg nak dicuci.. kain baju yg ditengelami air.. perabot yg rosak kami buang jew.. terpaksa.. dah kembang sudah.. barang bukan jati kannn.. hehe

Rumah yg terpaksa ditingalkan utk berpindah..


Selepas banjir... air naik sampai lutut kat ruang tamu..

Setiap yg berlaku ada hikmahnya.. sama2 berfikir positif.. jangan nak berpolitik lg.. semua kejadian alam bukan kehendak mana2 politik.. kannn.. guna akal jangan guna perasaan.. huhu

Bersabar bagi yg terkena musibah.. dugaan itu bukan utk menyusahkan.. mungkin utk menyedarkan yg mungkin kita pernah terlalai mengingati NYA.


2 comments:

Kakcik Nur said...

Alhamdulillah masih ada rumah yang kukuh - hanya perlu dicuci. Bayangkan mereka yang hilang segala-galanya, pasti lebih hiba hati mereka.

Semoga Allah SWT menggantikan segalanya dengan yang lebih baik lagi walaupun mungkin memakan masa...

Diana Rashid said...

Bila buang perabot2 tu mesti rasa sayang sangat..kan??nak beli banyak macam yang sedia ada bukan senang..beli sikit2 la nanti..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...