Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, August 5, 2011

Memang mengejutkan...

السلام عليکم

Kes 1




SAAT BAHAGIA...Mazlan dan isterinya ketika perkahwinan mereka.


KUALA LUMPUR: “Kita akan begini selamanya...tidur berasingan dan saya tak benarkan awak sentuh saya sampai bila-bila!” Demikian tegas seorang isteri yang membuat ‘kejutan malam pertama’ kepada pengantin baru, Mazlan Mustaffa sejurus melangsungkan pernikahan, awal Jun lalu.

Berikutan itu, Mazlan, 26, berkata perkahwinannya hanya bertahan dua minggu apabila isteri pulang ke rumah mentuanya dan tidak pulang ke pangkuannya sehingga hari ini.

“Saya anggap ia dugaan Tuhan di bulan Ramadan dan akan menempuhinya dengan sabar. Bagaimanapun, saya akan failkan tuntutan ganti rugi dan saman malu terhadap isteri sebanyak RM30,000 kerana berasa dianiayai,” katanya.

Mengimbas kisah perkahwinannya, Mazlan yang berniaga pasar awam Padang Matsirat, Pulau Langkawi, Kedah, berkata perkenalan dengan isterinya diatur seorang kenalan ibunya Disember tahun lalu dan ia berterusan ke jenjang pelamin selepas direstui keluarga kedua-dua pihak.

Gembira untuk menamatkan zaman bujangnya, Mazlan membelanjakan lebih RM12,000 wang simpanannya untuk menjayakan dan menanggung sepenuhnya majlis kenduri sebelah pengantin perempuan, selain belanja kenduri di sebelah pihaknya.

 sumber:   Metro


Kes 2


MELAKA: Panik apabila bayi luar nikah yang dilahirkannya berada dalam kedudukan songsang, seorang wanita nekad menarik kaki bayi itu sehingga menyebabkan bahagian kepalanya terputus.

Kejadian itu menyebabkan wanita terbabit yang berusia 24 tahun bertambah panik lalu membuang mayat bayi baru dilahirkannya ke dalam tong sampah di tingkat bawah rumah sewanya di sebuah pangsapuri di Jalan Tun Sri Lanang, dekat sini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, kejadian berlaku jam 6 petang Selasa lalu ketika wanita terbabit yang hamil enam bulan melahirkan bayinya bersendirian.

Menurutnya, selepas mengalami pendarahan akibat melahirkan bayi perempuan tidak cukup bulan seorang diri, wanita terbabit kemudian menghubungi ibunya.

“Ibunya kemudian membawa wanita itu mendapatkan rawatan di Hospital Melaka jam 9 malam hari sama. Ketika menerima rawatan, doktor mendapati dia baru bersalin dan mengesyaki ada yang tidak kena lalu terus membuat laporan polis,” katanya.

sumber: Metro


Sepatah kata..:

 Nape kawin jika hanya mencari masalah dan kekalutan...??? Bukankah boleh dibawa berbincang dulu..?? Ada masalah kot perem tuh..?? Atau ada kisah lain disebaliknya..?? kita hanya tau sebelah pihak je kann.. Apa2 pun selesaikan la dengan cara terbaik..


Dan kes lagi satu ... sakit kepala bila diterpa ngan masalah sosial kat malaysia nih... gerun dan menakutkan... Apa nak jadi nih... Dunia dekat ngan kiamat kot..??

Yang berkawin elok2 mencari dosa pulak dengan menolak suami, ni kira derhaka dah nih...
Yang belum kawin lak, berani sungguh.. beranak sendiri je.. Ingat ai dulu, bukan main takut lagi.. sakit sikit pun dah sibuk nak ke hospital.. gerun nyer..


Apa nak jadi eks..??







♥Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!♥

1 comment:

eelobor said...

ai dulu pun ambik masa lama gak sebelum kawen.... huhuhuhuuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...