Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, April 16, 2014

Sahabat

Assalamualaikum...

Susah nak dapat sahabat yg baik.. susah nak 'maintain'kan perhubungan sahabat bila berjauhan dan sikit sebanyak kesibukan mengejar dunia nih..

Sahabat yg dok sekeliling kita pun belum tentu sahabat yg baik.. ada yg ambik kesempatan yg me cuba anggap dia 'terlupa atau lalai' ngan apa yg dia lakukan.. nak maafkan tp hati sakit.. sementa la dia pun tak pernah nak minta maaf wlpun terang2 dia buat silap mempergunakan 'kita'.. sampai hati kau sahabat.. itu la yg mampu ku lepaskan didalam hati.. sambil memikirkan kebaikan yg pernah dia buat utk kita.. positif.. positif.. wlpun kita boleh mengagak yg segala serangan.. segala kejian puncanya dari Sahabat nih la.. SABAR jew la YANA.. positif.. positif..


Sahabat...

Terima kasih jika sedikit budiku kau hargai... tak dpt fikir bagaimanakah aku dulu... nakal maybe.. gedikkah...??? Budak yg naif tanpa sebarang 'baju kebal' menempuh hidup yg baru.. what can we expected.. right..?? Pandai2 la bawa diri.. pandai2 la berkawan.. hehe

Tp takkan la teruk sgt sampai org lain sanggup buat mcm2 kat diri ini.. tp tau kemungkinan 'paras rupa' menjadi point utama.... betul tak sahabat...??

depa jelous nah... 

#berani mati punya statement... huwahuwa

Sahabat,

Masih belum bertemu sahabat yg sanggup menyatakan yg 'benar wlpun itu menyakitkan dan mungkin boleh putus sahabat' 

kita masing2 menjaga HATI sahabat.. maka kita jugak sendiri masing2 'terasa' ngan sahabat.. baikkan kita..

nak nmpk yana... nnt kau gak stress meroyan sendiri.... haha

pic from cik google.


Pernah ada sebenarnya tp itu kategori 'chenta hati pengarang jantung' haha... putus terpaksa dan jika dikenang.. bolehtitisairmata.. haha... sudeh... itu pengalaman pahit first love.. buat mematangkan diri... yg baik dikenang yg jahat tanam dalam pasak bumi lapisan ketujuh.... hihi

Arrrgghhh... tak pernah bercerita ttg kisah dulu2.. kisah 'putus terpaksa' kisah menengu alek bangunan, kisah kenakalan.. kisah remaja.. almaklum sekarang dah jadi remaja purba.. tak terfikir diri ini akan menempuh alam 'remaja purba' hahaha

Bagi nak baca.. baca.. kalu tak berminat sila baca entry yg lain.. kiki.. sajer me layan feeling sikit.. kiki.. lama tak menengu alek bangunan.. hahaha




1 comment:

n O e s u h a i m i said...

seorang sahabat yg baik takkan sanggup melukakan hati sahabatnya...klu noe dapat sahabat mcm ni...sudah pasti noe akan menjauhkan diri :)...bagus yg yana buat...fikir positif k...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...