Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, January 20, 2014

Happiness around us..


Assalamualaikum... :p

Apa nak balas bila org ckp kat kita..

'Mkn cantik skrg.. bahagiakah??'

Hmmmm..mula2 terdengar tuh cam.. terfikir cantik itu bahagiakah tp...perlukah tanya ttg bahagia...?? bahagia..?? salahkah jika diriku bahagia..??

tp.. cantikkah..?? Tak la..


Apa yg hati merasa tak sama apa yg dipamerkan... maybe hatiku tak pernah berbusyuk pada sesiapa kot...?? tuh nampak cantik tuh... eh.. cantikkah..??

Eh.. puji diri sendiri nampak... acececehh... masuk bakul angkat sendiri sudah.. kahkah



Perlukah ku berkata jika itu dikatakan bahagia.. itu tidak sama dengan bahagia yg kau punya... kehendakku lain... apa yg org rasakan itu kebahagiaan belum tentu itulah kebahagiaanku....

Atau diri ini tidak bersyukur dengan kurnia ini buatku...?? Banyak ku baca, banyakku terdengar2... ramai org cantik didunia ini ttp belum tentu dia bahagia dlm kehidupan....

Bahagia..

Apa itu bahagia...??







4 comments:

Tihara said...

bahagia apabila kita banyak bersyukur atas kurniaan-Nya..wallahualam :)

che mid said...

Jawab je Alhamdulillah..

ZazaMyMoon said...

Bahagia juga adalah salah satu kenapa kita jd cantik.. sbb dgn kebahagiaan kita sentiasa happy esp. dgn family tersayang.. so bila org tgk mama cantik, cantik lah mama.. betul tak? hehe

Opsss puji diri sendiri tak salah tau mama.. ada quotes mengatakan..
"Haram jika anda tidak suka diri sendiri.. jangan komen diri sendiri.
Tapi pujilah diri sendiri bermakna kita puji Allah.

Jika kita benci diri sendiri, maksudnya kita benci Allah. Apa sahaja Allah buat, Allah kurnia, kita kena suka. Walaupun 10 sen pemberian orang, kita kena ucap syukur dengan orang dan ambil dengan senyuman.......syukurrrrr Alhamdulillah" #TanyalahUstaz

mama maman aka yana said...

Tihara..>> insyaallah..:-)

che mid..>> yes.. patut ckp 'alhamdulillah' kan.. hihi

zazamymoon..>> mekasih ustajah zaza... syukur diatas nikmatnya.. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...