Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Thursday, October 30, 2014

Cara Menghargai Pelangan

Assalamualaikum...

Rasanya semua org ada/pernah kena kot.. mendapat panggilan dr mana2 syarikat yg kita melangan like bonuslink dan maxis (nih me kena yer) menghargai kita sebagai pelangan mereka.. dan nak kasi kita melangan insuran (honestly dr syarikat insuran tah2 apa2 tah.. tak pernah dengar.. atau mmg kita nih yg tak pernah ambik pusing tentang insuran2 nih).. berbagai pakej.. berbagai tawaran hebat.. huhu.. siap utk family lg.. 

Bukan la nak menyombong.. tp belum apa2 dah tanya kita kerja apa.. apa ic no..[nih terlajak ramah nnt kompom dia tanya gak kannn]... kita tak kata kita setuju terima pun pakej yg diorg kasi.. itu HAK kita bukan.. nape senang kita nak kasi personal details kat diorg eks.. ingat kita nih apa.. itu dah namanya TIDAK HORMAT kita ok.. benggang ok.. eh diorg bengang bila pelangan cakap "ME NOT INTERESTED WITH YOUR OFFER'

huduh sikit perangai.. kalu benggang terus speaking london.. sebab elok2 cakap melayu tp tak reti bahasa tanya personal detail.. bila kita menolak mmesti tanya sebab apa.. nakkan sebab yer.. ckp dah ada insuran dah.. sibuk nak tanya insuran apa.. aduhai.. tak reti eks.. atau mmg itu la caranya dia cari makan.. belum apa2 dah buat org menyirap darah ok.. dah tuh dpt lak org bekeng cam ambo nih.. mmg kena sakit hati sama2 la yer.. huhu.. tau dia marah sebab kasi salam panjang.. mcm kita tak tau jawab panjang jugak.. hahaha.. biasa la dik.. akak mmg cepat hangin.. 

Tau 'bahasa kita lambang siapa kita' tau sgt.. tp tuh la dia.. kita jadi tak cerdik melayan sakit hati org2 yg kununnya bijak nak memutarbelitkan org.. cukup tak suka.. kena mood tak centre.. bagus sgt.. hahaha

Mungkin dlm system perniagaan mcm mereka.. kalu JUJUR mesti diorg tak dpt SALE.. tak dpt UNTUNG.. tak kira la.. TAK KESIAN punya kat org yg terKENA.. tak kira.. hhhmmm

Kalu boleh cari la kerja lain dik.. dr kerja yg sikit sebanyak kena maki hamum org jew.. org tgk u tegur kat FB pun taknak layan sebab tau kau mesti nak SELIT bisnes kau tuh.. insuran..?? tak la.. me alegik kot ngan insuran.. (sebab terkena atau terlajak banyak kali terkena)

Ada yg boleh educate betul2 benda nih tak..?? tau insuran bagus.. tp cukup bagus ke sampai kena ambik semua mak nenek insuran..?? last2 bila nak claim.. mcm2 alasan.. mcm2 kerenah.. sakit hati jew.. nakkan kita bukan main manis lidah. (menipu kat akhirat lidah kena bakar tau).. dah kita jd pelangan dia.. haram tak tanya kabar.. tau2 dpt duit jew eks.. kalu tak bayar ada dia cari kita balik tak..?? hahaha








3 comments:

Anonymous said...

ermmm... tgh berpikir2 ni bila baca n3 u ni.!

Kakzakie Purvit said...

Begitulah lumrahnya. Yg nak business bertungkus-lumus mencari pelanggan. Kena yg berminat tak ada masalah tapi kalau sebaliknya macam-macam boleh terjadi. Ada yg suka dan ada yg sebaliknya...

Unknown said...

hehhe..betul sangat prt egur kt facebbok.tu..dia update apa2 pun ,nak like pun risau.kang tetiba je dia pm pulak..ekekek

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...