Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, October 14, 2014

Realiti Hidup

Assalamualaikum...

Pentingnya bergaul dengan masyarakat setempat.. permulaan yg agak kerek.. tp inilah realitinya.. jika kita tak kenal jiran kita.. Bila tgk2 nmpk tuan rumah basuh rumah.. kita ingatkan dia dah nak pindah.. rupanya jiran kami yg menyewa selama ini dah cabut lari ngan tinggalkan hutang tak berbayar.. huhu.. Org sebelah aka kami tak sedar tahu pun..

Bukan tak tgk barang2 bersepah depan pintu.. masalahnya nmpk brg jew.. tuan barang tak pernah jumpa.. kahkah.. Me agak ralat gak la sebabnya org kita buat kat org kita camtu.. tak byr sewa.. api air malah maintenance.. sian kat tuan rumah.. huhu

For uols info yer.. me baru pindah dok situ yer.. kiki (alasan nak kaver malu la tuh.. tak kenal jiran uols hhmmmm)

Lari dr tajuk sikit.. rindu ngan nasi kerabu..



Sama ngan pagi td.. singgah beli sarapan.. dengar akak jual nasi tuh citer.. ketanya baru sari mati roadtax dah kena curi org.. moral of the story, jgn lengah2 bayar roadtax.. nnt susah nak claim insuran.. hahaha








4 comments:

Azira Abu Bakar said...

Nampak sedap nasi kerabu tu.. :)

Azira Abu Bakar said...

Nampak sedap je nasi kerabu tu..

Diana Rashid said...

kat kawsan umah saya ni ada satu je jiran yang tak bercampur dengan orang.tak tahu la kenapa.kalau lalu depan umah kita pun tengok kita pun tak..kita nak senyum pun tak jadi seab dia tak tengok langsung muka kita..:)

aizamia3 said...

Bukan nak amik tahu.. cukup tahu dan kenal jiran keliling pun dah kira ok dah zaman sekarang ni.

Tetiba nak makan nasi kerabu..

Moga makcik tu tabah dalam menghadapi dugaan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...