Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, October 16, 2013

Corat Coret Hari Raya AidilAdha

Assalamualaikum...

Seingat bernikah ngan hubby nih.. nih kali kedua kot beraya kat sini.. selalunya balik raya kelate.. hehe.. sebabnya org selalu ckp.. time raya haji.. org2 belah pantai timur nih beraya meriah.. hehe.. bagi me nak kata meriah tuh... biasa2 jew.. tp layan balik kampung gak.. kahkah

So hari senin tuh.. dah masuk malam (lepas maghrib) dah baru balik umah mil..(baru balik kampung namanya.. kahkah.. sedangkan tak sampai 15minit jew pun perjalanan) blk menolong masak.. mil masak rendang ayam, kuah kacang, nasi himpit dan nasi dagang.. dah hampir siap dah sebenarnya.. so buat2 tolong dan buat2 mengetest rendang mak... bagus tak..?? kiki.. dah tuh baru sil buka tikar nak menbuat kuih.. ala buat kuih dari kulit popia yg digulung pastu dipotong serong.. goreng.. pastu gaul ngan nestum yg dah dihancurkan.. nestum tuh taruk la gula sikit, susu tepung (kalu tak silap) dan apa tah.. makcik lupa.. 

me pun apa lagi.. tolong la mengulung popia tuh sampai kaki kram.. haha.. me sebenarnya mana boleh duk lama2 bersila uols... kram pastu cam kena gigit2 gitu.. sengal.. tp tolong la jugak.. sian ngan sil sorang2.. yg lain memasing ckp takde seni nak mengulung popia.. dasar sgt kannnn... kiki




Takper.. janji ai tak kena masak rendang.. ai fail ok.. hahaha.. :)





4 comments:

Kisah Si Dairy said...

sy pun tak pandai masak rendang,,

NM03 said...

kite pong...hehehe

hainom OKje said...

Hehe....tolonglah tu namanya....
Raya haji tak le meriah sangat mcm Raya puasakan...

Amanina Mads said...

fail juga..makan je tahu. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...