Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, September 20, 2011

Maman dengan Duit Raya | Nape org tuh tak kasi ma..??

السلام عليکم


Kejadian : Semasa pulang dari rumah jiran...

pic hasil google mama..


Maman : Ma.. Nape org tu tak kasi duit ma..??

Mama: Kan dah kasi tuh...

Maman : Kawan2 dia tu la.. nape dia tak kasi ma...??

Mama : Orang tak kasi jangan minta.. biar la.. mungkin takde sampul kot.. [kata2 yg spontan kuar dr bibir mama]

Maman : Takde sampul pun boleh kasi la.. kan nenek bagi takde pakai sampul pun.. [Ingat la pulak..]

Mama : Memang la boleh kasi kalu takde sampul pun.. mungkin pasal dia takde duit kecik kot.. [xde idea dah nih nak jawab nih]

Maman : Ada kecik besar ye ma..?? [sambil belek2 duit RM1 yg ada 5keping dan sekeping RM10]



+




+




+




Maman : Ye la ma.. yg merah nih besar sikit.. yg nih kecik sikit.. betul la tuh...
tp kurang la duit maman pasal org tuh tak kasi maman.. camna tuh...

Mama : Biar la.. kan dah banyak dah tuh.. tak baik minta2.. nanti nak buat apa ngan duit tuh..??
Bagi mama simpan dalam bank ye... banyak nanti maman boleh buat sekolah.. masuk u ye nnt..??

Maman : Takpayah masuk bank la ma.. yang ni maman nak beli aiskrim.. duit mama je la masuk bank.. Boleh ma..??


*** Speechless mama.. Ada ke patut.. Bila dah pandai menjawab ye....hhhaaaa..


10 comments:

Aku Ibu Muda said...

panjang akal :)

hajar said...

mesti comel jer muka dia masa tu.. heheh

mama maman said...

Wani: tu la budak2 sekarang.. ada mcm2 ragam..:)

mama maman said...

Hajar: ye la gamaknya.. masa tuh mama ngah blur nak jawab pertanyaan dia.. hhhaaa

mamaNoriz said...

ekekeke...

mmg mati akal nk jawab soklan si kecik bile dia makin pandai ckp...

mama maman said...

Noriz: mmg boleh blur layan pertanyaan anak tau.. hhheee

ziana said...

Biasala Anak-anak zaman skrg

mama maman said...

ziana: biasa la kan..:)

miloais said...

ekekekeke

bebudak kan... memang gitu kalo bertanya
sampai tak terjawab kekdahnya!

mama maman said...

miloais: nasib baik gak dia tak ckp dpn org tuh.. lg biru mama nak temberang.. hhhaaa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...