Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, June 10, 2013

Sakit menimpa..

Salam..

Harini tuan blog berehat kat umah.. Sakit perut start dr semalam.. Gi klinik dan dikasi sebeban ubat.. Hhhmmm.. Banyak penyakit mek nih dih.. Kiki

Tak disangka2 bila emosi merundum kesihatan pun jatuh merundum.. Cam dah la jatuh ditimpa tangga lak.. Nasib malang kan..

Doktor ckp me nih banyak asid dlm perut dan dia suspek me ada gastrik.. Hhhmmm.. Honestly me dalam dua tiga bulan nih cuba tidak makan malam.. Kalu makan pun me ambik roti atau buah2.. Nmpk gayanya nak kena ambik nasi/makanan yg lebih berat la eks.. Habis la diet ai.. Kiki

Selain sakit perut me juga ada cam diserang pedih diulu hati.. Tuh pun sebab terlebih asid la tuh..

Pelik jugak sebenarnya, me makan apa tghhari.. Petang pun me ambik buah atau roti atau kuih.. So should be perut me takde la kosong kannn.. Lgpun takde la rasa lapar pun.. Ok je rasanya.. Hahaha

Tp sapa la mama nih kannnn.. Kena ambik nasi gak la mlm.. Bukan sebab nak cantik tau uols... Ai nak kurangkan berat badan sebab kaki ai tak tahan/sakit bila berjalan jauh sikit.. Dah la skrg office kena memanjat tangga je.. Sakit tau

So berharap dpt la sembuh dan kembali ceria.. Dua tiga minggu nih terasa cam dok dlm flux yg kedap udara.. Tertekan dan menekan.. Bernafas tp rasa tak sampai ke jantung.. Cuba nak terima apa yg berlaku itu satu cabaran dalam hidup.. Jika mmg sudah tersurat dan tersirat makanya harus la me redha.. Atleast me cuba perbaiki yg tertiris tp apa la kuasa ditangan ini.. Hanya insan lemah..


Hhhmmmm.. Ingin sgt nak menangis dibahu seseorg tp sayang itu tidak mungkin. Semua bahu ada tanggungjawab sendiri so me juga harus kuat menongkah arus masalah dan bertabah.. Cayok.. You go girls (kata2 lisa surihani pg td kat hotfm.. )


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

12 comments:

Kakizan Omar said...

semoga cepat sembuh.. :D

AiSyA LiEzA said...

smga cpt smbuh n xskit2 lagi.. sakit ujian dariNya utk dekatkan kita denganNya :)

Aidah said...

Sabar ya dik. Akak doakan semoga yana tabah menghadapi dugaan dan dikurniakan kesembuhan dari segala penyakit. Amin.
Sebenarnya akak pun selalu pedih ulu hati dan sakit perut ni. Sekarang ni doktor suruh akak telan ubat gastrik pagi dan petang setiap hari. Pernah akak cuba berhenti, kena serang balik sampai berhari2 dan tak boleh tidur malam. Terpaksalah menerima hakikat untuk telan jugak ubat ni setiap hari.

ziana said...

Semoga cepat sembuh..dugaan sakit..

insan marhaen said...

IM pun gitu. bila jiwa rasa tak tenteram fizikal juga akan terasa lemah.

betul juga kata pakar motivasi; yang penting sebenarnya jiwa dalaman!

ieda immi said...

kalau x makan lagi bahaya .. metabolisme dlm badan akan menurun .. itu x elok utk bdn ..

jadi walau bagaimanapun kena juga makan mengikut waktunya .. cuba pilih makanan yg tidak pedas ye dik ;)

insyaallah makan ubat dan rehat banyak2

Kakzakie said...

Ada waktunya kita akan diuji dgn kesihatan Yana. Tapi sebenarnya Allah nak bagi kita rehat. Moga dah ada ubat sebagai usaha utk sembuh..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

anak bsb baru balik bercuti udah demam pulak...

eelobor said...

semoga cepat sembuh.... jaga kesihatan yer akak

Kesuma Angsana said...

moga cepat sembuh yer

Mrs Ariena said...

Semoga cepat sembuh mama..

mama maman aka yana said...

thanks dearest friend.. insyaallah me will be ok.. allah always THERE for me.. amin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...