Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, December 14, 2010

Suami berdepan penjara 10 tahun

Oleh FAIZAL NAZARUDDIN
faizal.nazaruddin@kosmo.com.my
MAZNI menutup muka selepas didakwa mencederakan dan mencabul isterinya di Mahkamah Majistret Kangar semalam.


KANGAR – Hak-hak suami ke atas isteri teruji di Mahkamah Majistret di sini semalam apabila seorang juruteknik yang sedang dalam proses perceraian menghadapi dua pertuduhan iaitu mencabul dan mencederakan isteri sendiri.
Mazni Othman, 45, seorang juruteknik di sebuah kilang beras di Kuala Perlis dituduh melakukan perbuatan tersebut ke atas isterinya, Roziah Sidi yang berusia 40-an minggu lalu.
Kedua-dua perbuatan itu didakwa dilakukan oleh tertuduh di Jalan Tanjung Gelam, Simpang Empat dekat sini kira-kira pukul 10 malam pada 6 Disember lalu.
Roziah yang sudah tidak sehaluan lagi dengan suaminya itu telah pun memfailkan fasakh di Mahkamah Syariah di sini pada 2008.
Pasangan tersebut dikurniakan tiga cahaya mata yang kini di bawah jagaan tertuduh. Mazni bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas kedua-dua tuduhan itu.
Dia sebaliknya memohon dibicarakan terhadap pertuduhan itu yang dibacakan di hadapan Pendaftar Mahkamah Majistret Kangar, Noraishah Ahmad.
Ketika keluar dari Mahkamah Majistret sambil diiringi dua anggota polis, tertuduh menutup mukanya dengan akhbar Kosmo!.
Pertuduhan dikemukakan oleh wakil Timbalan Pendakwa Raya, Inspektor Azwan Irwan Yaakop manakala tertuduh diwakili peguam Zuhir Ahmad Zakuan.
Berdasarkan fakta kes, Mazni dituduh menggunakan kekerasan ke atas Roziah dengan niat mencabul kehormatan dan mencederakan isterinya itu mengikut Seksyen 354 dan 323 Kanun Keseksaan.
Kedua-dua kesalahan didakwa dilakukan pada malam yang sama.

INFO:  kosmo.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...