Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, March 26, 2013

Percutian @ Medan : Day 2

Assalamualaikum...

Untuk hari ke dua.. kami ke Istana Maimon dan tjong a fie mansion..

istana maimon






Masa nih.. ada satu kumpulan tengah buat latihan utk buat persembahan kepada serombongan mat saleh.. nasib baik kami dtg awal.. so cepat2 tgk istana tuh sambil2 dengar penerangan dr sorang bapak yg kununnya dr kaum kerabat istana.. rupanya kaum kerabat kerjaan perak berasal dari medan.. hihi.. tp istana dan raja nih dah tak memerintah dah.. indonesia mengunakan presiden utk memerintah negara mereka.. so raja jadi tukang tepek jew la eks.. huh.. so disini ada permohonan derma ikhlas utk membantu mereka meneruskan kehidupan.. huh.. terasa cam mrk ini kerjanya meminta2 jew eks..

Selepas itu kami melawat ke tjong a pie mansion.. org kaya yg asal dr china.. dia nih banyak la kununnya membantu menaikan ekonomi medan @ indonesia itu sendiri.. 





Banyak pic yg merapu dr yg semengah.. maklum la si anak jadi jurukamera.. smpi abis bateri la .. huh.. lepas pada lawatan separuh hari itu.. kami terjah ke restoran makanan minang.. :)



restoran sederhana makanan minang

kat sini pun stail yg sama cam makan kat restoran garuda.. diorg hidang semua makanan dan kita akan makan apa yg kita nak makan jew.. kalu cubit sikit pun still kena bayar.. hehe.. tak tau la camner diorg kira.. tp harga makanan kat sini lagi murah dr restoran garuda.. kat sini siap order air buah masing2.. kat garuda tuh air kosong jew... rasanya kita ada simpan dia punya resit.. nnt kita tepek sini.. :)

ok.. disebabkan kekurang masa so nnt2 kita sambung lagi yer.. hehehe


*to be cotinue.. tatatititutu.. :)



10 comments:

Kopiolimauice said...

rindunya nk makan makanan minang..sedapppp ;)

mama maman aka yana said...

kopiolimauice..>> alhamdulillah.. mmg sedap.. kiki

JaSSNaNi said...

bestnye... ok ok.. sambung nanti.. sonok gak baca entry jalan2 medan ni..

Cik Puan Ila said...

Bestnye la hai...bila la nak dapat jalan2 mcm ni..jeles2.haha

Kesuma Angsana said...

menarik sungguh, tq share yer

Amanina said...

tak pernah lg mkn makanan minang :)

Chinta Safia said...

bestnyer mamayana..asyik bercuti jer kan..

Kesuma Angsana said...

seronok sungguh yer !

Lina md. munir said...

Rendang minanglah yang paling sedap.

n O e s u h a i m i said...

mesti bess g tempat org..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...