Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, May 11, 2012

Ilmu yg WAJID dikongsi

Salam..^_^


Panduan ini dikirim oleh rakan-rakan dan saya sekadar ingin berkongsi dengan teman-teman sekelian. Semuga ianya memberi kemanfaatan pada kita semua……amiiin

Dikatakan :-

۞                       Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.

۞                       Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.

۞                       Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.

۞                       Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.

۞                       Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.

۞                       Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.

۞                       Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.

۞                       Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.

۞                       Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.

۞                       Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.


Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, dikatakan juga:-

۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je...

۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga.

۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah.

۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang.

۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke....


Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke. Kalau tak amal…nnt kita yg STROKE!...hehehe.


sumber: email.






Terus lekat dan melekat dengan Mama Yana Blog smpi bila-bila tau...


muah... muah.. ;)



****************************




5 comments:

Kakzakie said...

Amalkan yg baik tinggalkan yg mungkar...

Mrs Lurve said...

tq mama, bagus sgt ilmu nie, nak simpan sbg rujukan

cinnamon.com said...

saling ingat mengingatikan..

tq

wahida said...

terima kasih berkongsi...
selalu aku amalkan 4 qul je...lepas ni boleh terus amalkan surah lain pulak...

diana said...

kesimpulan ha..
banyak kan la membaca alquran..
banyak ganjaran nya tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...