Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, May 15, 2012

Maman dan kasut

Salam...^_^

Mula2 maman sekolah.. mama suruh dia basuh kasut dia sendiri, laju je dia berlari ngan kasut ke bilik air.. siap nyanyi2 lagi. mama gi kat pintu bilik air dan puji2 dia. makin rajin la dia berus kasut dia. hehehe

sekarang, dah hampir tengah tahun sekolah.. bila jumaat ptg je, mama suruh basuh kasut.. dia mula la buat muka, pastu buat2 lupa nak ambik kasut utk basuh. heh. mama hulur jugak kasut tuh. hehehe.



menangis bila nmpk mama sekondeng dia..


Minggu demi minggu semakin berubah rajin dia.. skrg dah pandai bagi alasan dah..
Penat la, dah mandi la, bla..bla..bla. so mama ckp.. 'Kasut sapa pakai..??? ' 'Dia reti pakai so kena basuh la.. '

Dia basuh ngan irama nak menangis.. Bunyi keluhan dr bibir dia.. Alahai anak...



sudah je basuh kasut.. diam2 tertidur.. penat sgt la tuh.. sian.







Maafkan mama jika maman fikir mama terlalu tegas. Mama kena suruh maman bljr semuanya.. Bkn senang hidup ini jika kita hanya berharap dgn bantuan org. Mama bkn tak nak tlg.. Masalahnya tangan mama tak bertenaga lagi nak memberus.. Tgn mama nih sering berdenyut sakit. Mama takleh nak guna tangan mama seperti org lain. Syukur masih ada wlpun kekuatan tenaga tangan kanan mama sudah kurang. Kekadang mama sedih jugak tp mama taknak mengeluh.. Kenikmatan kesihatan mama sudah beransur2 kurang.. Mama redha anakku. Bertabah la syg..









Terus lekat dan melekat dengan Mama Yana Blog smpi bila-bila tau...



muah... muah.. ;)




****************************



6 comments:

iizza said...

xper ajar dia berdikari dari sekarang..sekurangnya dia tahu erti berusaha..

kesiannya sampai tertidur kepenatan..

kakcik said...

InsyaAllah, Maman akan mengerti juga nanti.

miloais milo said...

sampai tertidur tu - penat sangat basuh kasut...

tak pe... skang ni heols rasa beban sangat nak buat keja2 membasuh kasut ni...
nanti heols akan faham juga...

siti murni said...

semakin besar nanti maman mesti faham..why mama dia bertindak tegas macam tu...for his own good.

alahai..keletihan tu...hehe...alah bisa tegal biasa..lama2 nanti ok tu..:)

Qaseeh Tolia said...

Sabarla Mama.,. Itu basuh jugak..kasut Luqman dah berkurun tak basuh..Kah..kah

diana said...

dah besar sikit nanti paham la dia..
lagipun masa tu pun dah besar dah dia tau la kebersihan tu penting..rela ka nak pi sekolah dengan kasut kotoq..kan??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...