Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, May 7, 2013

Bibik

Assalamualaikum...

Semalam cuti utk selangor.. so makcik cukup happy.. malas nak dtg keja uols.. terukkan.. kiki

So melepak kat umah sajer.. lagipun laki ai keja.. kiki..

Kerja perem kalu kat umah kompom la mengemas.. memasak dan berdobi kan uols.. si anak lak melepak nonton tv.. kita nih tgk sikit2.. kejap ke sana.. kejap ke sini kann.. smpi kat satu  cerita yg selalu kot korang tgk.. ala cite bersiri indo kat channel 104 tuh.. cite 'cucu menantu'.. si maman ckp..

mama.. cite nih selalu bibik tgk cite nih..

yer ke.. biar la dia..

bibik umah nih tak tgk pun cite nih.. kan mama.. 

eh.. kita mana ada bibik dik.. 

mama kan bibik.. bibik kan kena masak.. kena kemas.. kena basuh baju.. so mama bibik la..

amboi.. suka2 hati kau jew ckp mama kau bibik eks.. sian mama tau

tp bibik umah nih tak suka tgk cite cucu menantu.. tp bibik umah nih pandai menjahit.. kan ma

yer la sayang.. bibik la mama nih

*bibik yg dikatakan suka tgk cite cucu menantu tuh adalah bibik birasku..kiki.. sabar jew kannn

That point.. me dah tak tau nak ckp apa dah.. pandai dia.. dia kutuk pastu dia puji mama dia.. hhhmmmm...



Belah malam kot.. kami tengok cite masterchef.. mama ckp la..

amboi... cik ta nih nak masak pun melawa je.. 

bibik umah nih masa masak tak melawa pun

papa dengar kenyataan maman tuh terus tanya.. "amboi.. kau man.. sapa bibik..??"

mama la bibik kat umah nih papa..  

papa dengar tuh.. terus geleng kepala.. pastu ckp.. mama bukan bibik la man.. mama kan mama maman.. jgn panggil mama bibik tau..

me just boleh ckp.. tah la pa. tak tau camner dia boleh fikir gitu.. dia bergurau tuh.. nnt2 dia faham la kot..


Pertanyaanku: adakah dia akan faham nnt..??






For me, me as a mother.. me sayang dia ketat2.. :)











5 comments:

Kakzakie said...

Kakak tak salahkan maman dan juga papa maman. Betul cara papa maman kena betulkan tanggapan walau mungkin dia bergurau...

JaSSNaNi said...

alolo siannye... budak2 mmg kadang2 tu kita kena dengar dulu penerangan dia.. diorangkan belajar dari apa yg diorang lihat..

Kesuma Angsana said...

hehehe

AyueJean AJ said...

Hahahahahha....
Mama dikatanya Bibik.....

eelobor said...

mungkin juga maman anggap mama dia "superwoman" sebenarnya sbb selain kerja di pejabat tp bila balik ke rumah sambung lg dengan tugas2 rumahtangga pulak. seronoknya bila selalu dgr perbualan anak beranak cam gini. ada skrip si papa, ada skrip mama dan ada skrip anak. itu lah yang akan menjadi kenangan selamanya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...