Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, May 22, 2013

Derhaka..?? Takmo.. takmo..

Assalamualaikum...

Sedih jika ada lg anak2 yg menderhaka.. derhaka pada ibu lak tuh.. wlpun ibu kita dikatakan tak betul sgt.. biasa la manusia kann.. jahat2 ibu pun menderhaka jangan tau.. takmo takmo.. 

Hati sapa tak terhiris.. hati sapa tak panas tp siapa la kita nak dibanding-bandingkan.. siapa la kita nak menghina dan mengutuk.. bukan kerja kita yer.. kerja kita bersabar dan redha... anggap ujian utk mengangkat tahap keimanan kita pada ILAHI.. kalu stress2 sgt cuba cr org yg layak utk dijadikan tempat meluahkan isihati.. tp takleh lak siap2 mengata bagai.. sekadar cari teman utk menyandar dagu dengan bahunya.. bila dah tenang istifar dan cuba bersabar lg..




jgn lak kita sama2 lak dok menghina dan mengutuk.. aduhai.. 2x5 la jawabnya.. bila nak aman dunia.. kannn



Bosan... bosan dengan sikapmu.. 
Pergi... pergi dari sisiku..

aku bosan.. bosan..
ahhhh


*cam mas idayu tak ai gelek.. kiki*



13 comments:

Fiza Rahman said...

Sian tgk mak dia menangis2. Apa lah salah nya tu kan.

JaSSNaNi said...

aah.. dah dengar citer pasal si afiq ni... hopefully afiq dan ibunya dapat berbaik2... sape salah sapa betul pun kita tak leh nak jadi juri... hanya mereka yang tahu sbb mereka yang melaluinya... dan sudah pasti allah yang maha esa lebih mengetahuinya..

Qhaifa Nur said...

Afiq cepat-cepat minta ampun dengan ibu...tak habis2 kisah dia ni..

Kakizan Omar said...

bila mata dah 'ter'buta dengan cinta .. hhuhuhu

Amanina Mads said...

betul tu.. ibu cuma inginkan anknya menjadi baik

Kakzakie said...

Ingatlah derhaka pada org tua balasan ada yg Allah percepat ketika di dunia lagi.. taubatlah.

Syan_Neesa said...

ada masa nnt, ble lah join segmen #1 saya,

http://syanpunyabelog.blogspot.com/2013/05/segmen-1-by-syanpunyabelog-saya-nak.html

djdanchef said...

a'ah walau apa pun terjadi Ibu yang sangat penting, tanpa ibu tak mungkin kita kan lahir didunia. Harap afiq muiz dpt kembali dgn ibunya, takkan nk berdendam dgn ibu smpai 5-8tahun akan dtg. Kalau ditakdirkan ibunya pejam mata sempatkah afiq nak mohon maaf nnt.

insan marhaen said...

Dia lupa yang satu hari nanti dia punya anak .....

diana said...

terbayang2 mama menggelek..heheh

ieda immi said...

hurmm tu lah ..
kadang2 terfikir juga , belum jadi ibu bapa leh lah cakap macam2 kan ..
x ada di tempat si ibu .. hurmmmmmmm

n O e s u h a i m i said...

sedih tengok mak n anak saling kutuk mengutuk..semoga diaorg dpt jln penyelesaian...

eelobor said...

Macam mas mona jer....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...