Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, March 21, 2011

Fikiran mempengaruhi situasi sekeliling Anda sama ada jadi gembira atau tidak




Fikiran mempengaruhi situasi sekeliling Anda sama ada jadi gembira atau tidak

Adakah Anda gembira dengan diri Anda sendiri dan gembira dengan apa yang Anda buat, atau Anda tertekan?
Segala apa yang berlaku disekeling Anda sebenarnya kesan dari pengaruh fikiran Anda, sama ada hepi atau tidak dengan diri Anda dan apa yang Anda sedang lakukan.

Apabila Anda kurang hepi dengan kerja Anda, kesannya setiap hari pada waktu kerja ada saja perkara yang membuat Anda tambah tidak hepi (tidak gembira), ada saja benda yang tak kena, ada saja perkara yang menyakitkan hati Anda. By the end of the day, Anda merasa cukup tertekan!

Apabila Anda hepi dengan kerjaya Anda, kerja Anda Anda buat main-main (tapi siap juga), Anda selalu ‘make fun of things’, Anda hepi go laki (happy go lucky) dan tenang-tenang walaupun suasana cukup sibuk, Anda akan perasan suasana kerja Anda lancar saja, jarang timbul masalah, jarang berlaku perkara tidak disangka, semuanya relaks saja. Situasi itu terjadi kesan daripada fikiran Anda yang hepi (gembira, tidak tertekan, tidak merasa tertekan).

Apa yang saya tuliskan ni digarap dari pengalaman sebenar saya dan kawan-kawan, moga perkongsian pengalaman ni berguna untuk Anda.

Petuanya, tertekan cemanapun, sibuk cemanapun cari cara cemana untuk Anda ‘make fun out of it’, cari cara cemana untuk riangkan hati dan perlu berlakon, cari cara untuk Anda ketawa (tanpa perlu ketawa sebab menyembunyikan duka).

Bunyinya agak kebudak-budakan sedikit, tapi percayalah trik ni berkesan. Always make fun to have fun, jadi stress pun gone!




sumber: copy paste dari email.

MY: What i need is happy without stress....

2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Sekarang kakak tengah banyak kerja. Dah senyum dan ketawa even jut through the phone. Kerja tak habis tapi tetap rehatkan minda dan bacalah N3 ini....:)Best kan...

mama maman aka yana said...

skrg sy lak... senyum bc komen akak... mekasih...:)

keja smpi bila pun tak habis kan....:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...