Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Thursday, March 17, 2011

Super Nova



SuperNova....

Tak faham maksub sebenarnya... tp hati sakit bila keja org kita kena buat... jadi keja aku siapa nak buat...??? adakah aku SuperNova..???

Supernova adalah ledakan dari suatu bintang di galaksi yang memancarkan energi lebih banyak dari nova. Peristiwa supernova ini menandai berakhirnya riwayat suatu bintang. Bintang yang mengalami supernova akan tampak sangat cemerlang dan bahkan kecemerlangannya bisa mencapai ratusan juta kali cahaya bintang tersebut semula, beberapa minggu atau bulan sebelum suatu bintang mengalami supernova bintang tersebut akan melepaskan energi setara dengan energi matahari yang dilepaskan matahari seumur hidupnya, ledakan ini meruntuhkan sebagian besar material bintang pada kecepatan 30.000 km/s (10% kecepatan cahaya)dan melepaskan gelombang kejut yang mampu memusnahkan medium antarbintang.

Maknanya bukan la kan aku nih supernova....!!! kan..kan...


[aku tak lompat sebegitu ghairah ye.... maluku masih ada...]

[office impianku....???]



Notakaki:
Bengkek ngan org keja memain nih.... apa ingat aku SuperNova kamu..???

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...