Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, November 29, 2011

Puding koktail bertukar...

Salam.....

Mama akui mama mmg tak reti bab2 memasak nih... nak dijadikan cerita.. hari raya aritu.. adik mama bawa puding koktail tuk raya kat umah Tokma... sedap lak kann.. lama tak makan so teringat2 lak.. cite kat papa nak buat.. kononnya nak makan sepuashati kan...

Hari jumaat malam mama ajak papa cr barang dapur kat dekat2 umah je... kan 3 ari cuti so target maybe 1-2 hari kena masak kot kat umah... dan-dan tuh gak papa ingatkan mama.. kan mama nak buat puding.. buat la masa cuti nih kan... so terus bergegas beli..

Hari sabtu tuh br la mama belek2 resepi nak buat puding.. hhheee.. as usual bahan2 mmg tak cukup bahan arr... belek2 dlm tenet jumpa resepi takyah letak susu cair... so buat je kan... kalu tak mmg akan berkulat la agar2 mama kan... sambil2 dok buat agar2 tuh... mama terajin lak mengemas stor bilik kami tuh... so belari2 kesana kesini... sambil2 tuh maman buat sepah kat bilik satu... mama biarkan psl taknak dia kacau mama...

So jadi gak la puding tuh tp versi apa2tah... manis lak tuh... aduhai... sengal je rasanya...

so sweet papa ckp... sweet like me.. hhhaaaahhh


Sure pelik kan.. kata nak buat puding koktil tp jadi puding camtu lak... mama tersalah beli la.. bukan buah2an koktail tp terbeli nata de coco la pulak... dasyatkan... hadap la binik papa yg suka buat benda kelam-kelibut nih... jadi tuh jadi tp manis sgt papa ckp.. hhheee.. cpt naik darah tinggi ngan kencing manis gini... hhhheee...

Sabar je la kannnnn... dah kasi dah kat umah MIL ku.. mesti kena sumpah seranah kannn.. bertuah menantu nih.. lg menambah sakit org tua tuh je kannn.. aduhaiiii...

**Tapi kannn.. org kelate kan suka manis2... tuh yg semua org klate manis2.. kih..kih.. [kaver jgn tak kaver]













Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)



Sampai jumpa lagi...



****************************

7 comments:

miloais said...

janji bleh makan
ok dah tu nokkk!

cuba lagi - konpem bleh jadik punya lah!

aizamia3 said...

baru2 ni buat puding mangga, pergh.. terlebih gula, punyalah manis.. rugi2..

mama maman said...

miloais: tu la pasal.. manis sgt.. kita nak makan pun terkulat2 menahan manis kat tekak...:)

mama maman said...

aizamia3: tu la kan.. nak mengabiskan sebekas tuh tah bila la abis... nak bw office malu.. hhhaa

Ardini Humaira said...

nak mintak sikit :D

mama maman said...

Dini: buat malu company kann.. mak budak buat puding pun tak jadi lg.. kih..kih... nak ke..?? meh la.. ada kat peti tuh.. manis sungguh..hhhaaa

sW33tdARLiNG said...

kalau tak cakap puding koktail pun orang tak tahu.... hehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...