Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, July 13, 2011

Maman cuba berdikari

السلام عليکم


Banyak benda nak diceritakan tp tak mampu dihuraikan...

Terharu bila maman cuba2 sendiri membersihkan diri selepas buang air besar... mungkin terfikir nak cuba buat sendiri selepas mama selalu suruh dia buat sendiri... terharu mama.. atleast dia ada fikir atau dengar kata2 mama utk cuba sendiri...

Maman cuba buat susu sendiri walaupun tanpa guna air panas... dia tak berani nak masukkan air panas dalam botol... gamaknya dia fikir.. takpe la takde air panas pun janji ada susu...


Maman cuba tidur sendiri masa papa takde... walaupun nmpk susah tp akhirnya berjaya juga.. tapi pastinya harus dibekalkan ngan sebotol susu dan lampu dipasang. Selalunya bila dia nak tidur papa harus temankan dia.. bila dah lena br papa tinggalkan.. dasar teruna penakut...


 ini tidak adil.. tidak adil [lagu yuna - penakut]

Ps: tanpa pic dalam blog mama yana terasa seakan sepi.. so tepek jugak satu....^_^










11 comments:

NM02 said...

ok la tu, anak bujang sorang ni dah pandai bedikari

zaidah said...

maman tak nak susahkan mama sebab tu maman buat sendiri...sedihlah plak....dah pandai berdikari...

mama maman said...

NM02: sian gak tgk dia terkial2... hhhuuu... utk kebaikan dia sendiri kan....:)

mama maman said...

Zaidah: kekadang bebelkan dia psl selalu terselisih masa.. jika mama tgh mkn ke, tgh nak solat ke, tgk msk ke.. slalu ms itu la dia buang air besar, tuh yg kita bising2... gamaknya dah blh fikir kan... hhhmmm... pembesaran anak nih kekadang terharu jugak...:)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

kesian nyer..buat susu + air sejuk jer jgn buat selalu nanti sakit perut pulak.

mama maman said...

BSB: sian kan... tu jika kadang2 perasan dia nak buat susu tuh.. mama cepat2 buatkan utk dia... risau sakit perut le... hhheee

Kakzakie said...

Belajar bersihkan diri memang kena sayang sebab tadika kelak dah kena tahu itu semua.

Tapi susu tu janganlah buat ye... biar mama yang buat. Auntie takut maman kena air panas. Susu sejuk mana sedap...

mama maman said...

kakzakie: dia kat tadika, sanggup menahan smpi la atuk dia ambik blk rumah... bayangkan lah... hhheee..

susu tuh, mmg selalu mama yg buat.. tp kekadang tgk2 dah habis sebotol.. hhhhaaa...buat sendiri.. gamaknya dia tgk mama sibuk...:)

msredcheesecake said...

msred akan ajar anak buat sendiri benda basic tu...kena kan? mama sekarang kebanyakan nya keje.kalau anak dah boleh buat sendiri senang sikit mama...

mama maman said...

Msred: kena ajar jugak anak kita berdikari... lagi la anak lelaki.. biar dia tau keja rumah... hhheee... utk kesenangan dia jugak

Madam Sooyaree said...

Alaaa.. dah big boy dah dia... mesti rasa terharu kan bila dah mula camtu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...