Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, December 19, 2011

Kaki Report sungguh




Salam... ^_^

Kisah anak2 eks arini... rasa cam lama tak cite2 pasal karenah maman kannn.. hhhaaa..

Cite nih bermula ari ahad (semalam) je.. panas lagi nih..

Kami plan nak gi kenduri kat ampang, tp last2 terpaksa kansel.. betul2 memeningkan.. ahhh.. lupakan.!! Masa keluar dijalanraya nih, kiranya kami dok diskusi hangat psl nak gi kenduri tuh la kunun.. last2 papa decide takleh gi gak.. [savvy ku ada masalah.. kena masuk bengkel lg] so terkeluar dibibir,

'jom ke jj.. cr cadar katil yg selalu dok bugil tuh.. sakit hati mama tgk..'

mmg dah ada cadar tp selalu tertanggal pasal tilam tuh jenis yg tinggi tuh.. sedangkan size cadar tuh utk jenis tilam yg sederhana aka nipis je... ;p

Mula2 nak ke JJ tp mama gatal2 ckp..

'kat alamanda pun banyak kannn.. cari je kat carrefour ke, parkson ke.. mcm2.. sambil cuci mata..'

makanya ke alamanda kami akhirnya.. mencari cadar dan barang2 lain yg tanpa difikiran turut dibeli.. ahaks.. sumpah takleh gi mall kalu sekadar beli satu benda.. hhhaaaa..

balik tuh.. papa dan maman sibuk la memasang cadar baru.. maman yg excited terlebih.. last2 tukar gak cadar dia dengan cadar lain... hover u.. kih..kih.. nasib baik ok.. muat mang-mang je.. alhamdulillah takde la rasa rugi kannn.. masa diorang dok subuk pasang baju baru kat tilam.. mama dok layan melodi.. dah smpi umah dah ujung2 melodi dah..:(

sambil2 tengok tv, belek2 la resit carrefour tuh.. terkejut ai tau.. harga sebenar cadar tuh rupa-rupanya mahal sungguh ... tanjat ai.. ni buktinya..


sila abaikan yg lain2 ye...


Harga sebenar cadar single bedsheet = 109.00
dapat diskaun = 87.20
dan harga dibayar utk cadar itu adalah = 21.40.


Terkejut pasal apa..?? pasal.. di rak pameran cadar itu mmg dah ditulis RM21.40 dan takde pun dipamerkan harga sebenarnya atau dipamerkan kertas2 diskaun yg selalu ditulis besar2 jika ada diskaun kannn.. pada bungkusan cadar hanyalah dipamerkan no kod je.. kami scan kat alat scanner pun kompom rega gitu... ingatkan mmg dah harga dia gitu... rupanya ada diskaun dekat 70% eks.. hhhhaaa... tgk2 kat resit camtu rupanya... kih..kih.. kampung sungguh mama nih kannnnn.. aduhai.. darat wei..

Kepoh mama dok tunjuk resit tuh kat papa.. papa ckp... 'patut la kain dia sedap je pegang.. mahal rupanya..' kih..kih.. sengal kannn.. pastu maman tuh cam biasa.. mengepoh sama... sibuk nak tengok sama resit tuh.. mama kasi je la.. faham ke tak lain cite....hhaaa...

sabar belum abis cite lagi.. kih..kih..

Pagi nih.. masa kepoh2 nak kuar rumah.. kepoh sungguh kami kannnn.. maman sibuk kiss pipi mama.. sweet kannn...T_____T

Nampak kat tangan dia cam kertas yg dia cam sorok2 dari mama.. mama tanya la kertas apa..?? tau kertas apa..?? dia pegang resit mama semalam... katanya...


' maman nak bagi tunjuk kat wan...'


wan is MIL mama tau.. kepoh sungguh maman.. ada ke nak tunjuk kat wan kau man... malu mama tau.. aduhai.. apa la difikiran dia gamaknya..?? kih..kih..

**Dan mama kepoh cite anak kepoh kat sini.. sweeettttt...T______T



Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

6 comments:

Aidah said...

Budak2 memang sukeee nak heboh sana sini taw. Anak akak pun sama, masih tak belajar menapis apa yang patut dan apa yang tak patut cakap kat orang. Malu maknya. Hehehe.

intan morsalin said...

wah..untung dapat beli cadar mahal ngan arga murah n berkualiti plak...
pandai maman tau...nak gi nunjuk kat wan..hihihi

Kakzakie said...

Mamam pun faham jugalah yg mama/papa kepohkan harga cadar tu... bijak kan dia... nak suruh wan dia pun beli cadarlah agaknya:)

miloais milo said...

mahal pun - ada diskaun tak pe lah
lagi pun kualiti baik ma....

mama maman said...

@Kak Aidah : mungkin mrk naif.. tak faham benda2 yg harus dirahsiakan atau yg harus diceritakan pd org... kelakar sungguh pg tadi..hhhhaa

@intan : untung ke..?? hhhaaa...

@kakzakie : mungkin betul gak la kak.. tp segan la nak tunjuk2 kat org kannn.. kih..kih...

@miloais: kita tak tau pun bagus ke tak.. main cr yg harga yg munasabah je smlm.. lagi kelakar tak tau ada diskaun pun... mcm2 kannn.. minta2 berbaloi2 la kannn

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha. kalau dah murah tu sebat je la kan.. hal kualiti tu ikut nasib baik ke x je kn :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...