Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Thursday, December 1, 2011

Siapakah anda..??







Situasi 1:

Si A datang ziarah ke bilik B:
A : Jom pergi masjid.
B : Apa , ko ingat aku tak sembahyang ke?

Situasi 2:

Si A datang ziarah ke bilik B:
A : Jom pergi kenduri rumah jiran sebelah.
B : Gua on je, thanks ajak aku sekali.


jarang pula berlaku
Situasi 3 :

Si A datang ziarah ke bilik B:
A : Jom pergi kenduri rumah jiran sebelah.
B : Apa , ko ingat rumah aku takde nasik ke?

Situasi 4:

Si A datang ke bilik B
A (Kaki bangku): Jom kita turun padang main bola.
B (Pandai bola): Ok..ok... nanti aku tunjuk engkau teknik asas...

Situasi 5:

Si A datang ke bilik B. Si B sedang leka online...
A (SiJahil baru nak kenal masjid): Jom kita g solat d masjid. dekat masuk waktu ni...
B (….....): G dulu la... aku mmg pegi ape. Engkau tu aje baru nk kenal solat jemaah..

sumber: email.

**teringat lak jaman2 dulu... mengintai teruna2 asrama gi solat jumaat.. macam2 fesyen & gaya.. sejuk je tgk pakai kain sarung dan berkopiah... solehnya kannnn.....  cam nak sambar je sorang... hhhaaa... gedik... ^_^


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

8 comments:

eelobor said...

hahahahahaha.....

ariana said...

Hamba Allah di mukabumi yang sementara..

fiey zara malaiqa said...

suke..suke :)

Aidah said...

Hahaha. Itu memang senario biasa dalam masyarakat kita. Terutamanya bila orang ajak sembahyang macam nak marah pulak. Lepas tu terasa macam orang perli dia pulak. Selalu akak jumpa orang macam tu dulu.

mama maman said...

Eelobor: gelak besar nmpk... tang mana yg terkena tuh..:)

mama maman said...

Ariana: betul tuh...:)

mama maman said...

fiey zara malaiqa: mama pun suke.. keh..keh...

mama maman said...

kak Aidah: mmg pelik2 manusia nih.. org ajak buat kebaikan ditepis2 bila dah terlewat/terkena br la sibuk bising kununnya org tak ajak dia sama2 buat kebaikan.. buta matahati eks.. minta dijauhkan la... biar kita sama2 ingat mengingati utk kebaikan bersama..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...