Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Thursday, December 15, 2011

Kisah dulu : Apa ada pada namaku



Salam...

Mama nih banyak nama pangilan.. nama betul satu je la... takde la tukar lagi.. kecuali kawin ngan agung ke baru la tukar ke permaisuri kann.. tp permaisuri pun gelaran je kannn... [tet..tet.. tau tak lawak pun...^_^']

Masa kecik2... family panggil ana je.. simple like me... ^_^

Tp masa dah masuk sekolah tuh.. masa balut2 buku dan tulis nama kat buku tulis....kan.. kannn.. boleh tak tokma (ibu tersayang) mama wat gurau nak tulis nama suriani.. katanya nama suliana tak besh.. hhhaaa.. punya takut tau.. taknak tukar nama lain.. siap nangis2 tau.. manja eks.. tuh anak pun menurun tuh....T__T

Masuk sekolah rendah.. cam biasa je.. nama panggilan still ana lagi.. kekadang je kawan panggil suliana.. **apa kesh nak cite tah...hhhhiiii

Masuk sekolah menengah, start new phase.. perubahan mendadak pd nama bukan pada tuan dia.. hhhiiii..
Ada yg panggil su, ada yg panggil ana, dan ada yg panggil syg.. **hheeee.. tuh yg time kena ngorat la.... sweet je kannnn.. gatai..

Masa sekolah menengah, time peksa penting cam PMR ngan SPM, mama kena dok asrama.. kononnya taknak terganggu ngan adik2 yg berderet tuh.. hhheee.. FYI korang la kannn.. mama nih anak sulung dr 9 adik beradik.. so kena study hard utk bg contoh kat hadik2 ramai nih..

Dok asrama pun kena paksa oleh tokma.. bukan kerelaan sendiri.. hhhaaa.. tp bila dok asrama masa tingkatan tiga tuh, sebab kitakan junior.. beradik angkat la wei.. tp takde la kemana sgt.. maklum la gua kan anak sulung.. tak reti lak nak bermanja2 ngan kakak.. hhheeee.. panggilan masa tuh tukar jd adik @ sue tau..:)

Masuk asrama masa spm, ada lg bab2 adik@akak angkat2 nih.. tp wa layan gitu2 je.. mana nak feeling weiii.. adik aku lagi ramai kat umah tuh... hhhaaa.. tp masa nih, ummi atau penjaga asrama panggil mama ngan panggilan lian... hhhhaaa.. mungkin sebab ai kan rupa cam cina2 sepet sikit.. lagi2 bila freehair.. ;p

Masuk itm, dok dorm masa tuh, ramai lak kenalkan diri ngan panggilan su, dekat 3 org dlm dorm ngan panggilan su, so sama2 sepakat tukar nama, tak ingat masa tuh kena main lap tali lap tali taplum ke tak..?? lupa dah.. yg pasti, sorang guna nama su, sorang guna nama ila dan aku kena tukar jadi liana... aku..?? redha dan pasrah.. hhhaaa..

Lama2 dari liana tukar jadi lak nana, yana, sygku, kasihku, dewiku, dan sebagainya...... hhhaaa.. latest jadi darl aka darling.. boles.....?? hhhaaa... tp selalunya yg dekat dihati ialah panggilan mama dr org tersayang...



sweet rose for sweet me..^_^



pic : google




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...


****************************

3 comments:

eiyzniey said...

nice rose~!
so sweett

Aidah said...

Masa kecik2 memang tak boleh buat main dgn nama tau. Bergaduh pun boleh. Hehehe.

eelobor said...

baru tahu nama betul mama maman nie suliana rupanya. nape jauh sangat nak di beri nama suriani. hahaha, nasib baik tak tergelak guling2. hehehe....mcm2 nama panggilan dia. su nama awalan, yana nama di hujung & liana nama di tengah2. semua nama panggilan tuh senang utk di ingati...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...