Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Thursday, April 4, 2013

Bank Diurus Seorang Lelaki Di Jerman

Assalamualaikum...


copy paste from email.



Bank Diurus Seorang Lelaki Di Jerman


GAMMESFELD, Jerman : Seorang lelaki yang menguruskan sebuah bank koperasi di sini telah memastikan pengurusan kewangan penduduk sebuah kampung berjalan dengan baik tanpa sebarang masalah dengan cara yang tersendiri.

Lelaki itu, Peter Breiter, 41, merupakan seorang pengurus bank yang luar biasa kerana dia tidak mengharapkan sebarang bonus yang besar, instrumen kewangan yang canggih dan tawaran kewangan berjuta ringgit.

Dia yang memegang jawatan Ketua Pegawai Eksekutif bank itu berasa cukup bahagia dengan hanya menulis setiap transaksi keluar masuk kewangan dengan tangannya sendiri untuk 500 orang penyimpan di Gammesfeld, Jerman.

“Mengapakah saya perlu gunakan sebuah mesin pengeluaran wang automatik?
“Mesin wang itu menelan belanja yang tinggi” kata seorang pelanggan, Friedrich Feldman.
Felman berkata demikian ketika ditemui di sebuah bilik menunggu bersaiz kecil di bank tersebut.
Dia hanya datang ke bank itu seminggu sekali untuk mengeluarkan wang.

Bank koperasi Raiffeisen Gammesfeld eG yang terletak di selatan Jerman itu merupakan salah sebuah daripada 10 buah bank terkecil. Ia merupakan satu-satunya bank yang diuruskan oleh seorang kakitangan sahaja. – Reuters





~Nak tanya bos la.. ada tak dia kenal pengurus bank nih.. kiki.. mana tau sekampung ke kann.. ~

9 comments:

Kopiolimauice said...

x dpt bayangkan kelajuan dia buat keje...yg guna mesin skrg ni pun tehegeh2 nk siapkan keje ;)

Tihara said...

aha cer tanya..nak gak tau, menarik ni mama yana :)

Nazayiena Ayiena said...

Ada lg ya bank yg camni dlm dunia nie.

Kakzakie said...

Boleh tak agak-agak kalau kita kerja sendiri tak ada org lain...

ieda immi said...

fuh memang terbaik ..
hurmm kalau di mesia boleh ke buat macam nie .. ramailahh penganggur huhuh

diana said...

untung la dia..tak de masalah dengan rakan sekerja..hahah

Amanina said...

memang jarang nak tgk keadaan mcm nie kan akak

hainom OKje said...

Suka hati tekaulah....dah tekau rajin bebeno....hehe

n O e s u h a i m i said...

bagusnya...x kelam kabut ke dia... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...