Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, April 1, 2011

Adakah hidup ini kejam...???




Pada saya, hidup ini tak pernah kejam.

Tak pernah langsung. Life is not cruel!

Orang yang berkata bahawa hidup ini kejam, sebenarnya adalah orang yang tak pernah terfikir untuk menghargai apa yang ada padanya seperti kesihatan tubuh badan, kebolehan berfikir, anggota badan yang sempurna, kawan-kawan yang mengelilinginya juga makanan yang mengisi perutnya.

Hidup akan jadi kejam pada kita apabila kita kejam pada diri sendiri.

Kita kejam pada diri sendiri apabila kita tidak pernah terfikir untuk memajukan diri kita sendiri, bahkan tidak pernah maju walaupun orang di sekeliling kita memaksa diri kita untuk maju semaju-majunya.

Jika di fikir, sebenarnya kitalah yang kejam pada hidup kita kerana kita tidak melihat ke atas, iaitu melihat kepada pencapaian-pencapaian tinggi yang pernah di capai oleh orang lain sebelum kita.

Bangkitlah, sedarlah dari malas yang panjang.

Suburkan impian, sediakan minda untuk terus menerus kuat bekerja. Tangan kita akan menentukan usaha kita, usaha kita menentukan kecemerlangan hidup kita.


sumber : SINI

Notakaki: Motivasi utk diri sendiri dan juga buat kawan2....

6 comments:

najwa's said...

yeah! betul. kalo kita sentiasa bersyukur, kita akan sedar bhw allah tu dah bagi lebih dr apa yang kita mintak. :)

mama maman said...

insyaallah... dan alhamdulillah...

Kakzakie said...

Usaha... doa.... tawakkal. Insya-Allah kalau tak dapat yg tinggi dapat yg rendah sikit pun ok gak. L

mama maman said...

kakzakie: sy nih rasanya bukan jenis demanding... terima je apa yg Tuhan nak bagi kat saya... dpt byk ke sikit pun alhamdulillah... ada la jugak dr takde kan....:)

eelobor said...

kejam ker? ntah la kan.....

salah tempat komen daaaa.... hihihihi

mama maman said...

eelobor: mmg kejam u... hhhaaa...

mana ada salah komen.. betul la tuh... keh..keh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...