Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, April 18, 2011

CATATAN : Anakku sudah pandai berbicara

السلام عليکم

As salam buat semua..

Ada satu kiriman email yg mama yana ingin kongsikan ngan kawan2...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Malam tadi saya dikejutkan oleh anak saya berusia 7 thn dengan soalan ;

Iman : Ummi, betul ke akhirat dah dekat?
Ummi : Betul la tu..
Iman : Macammana ummi tau?
Ummi : tengok je la, dah mcm2 bencana ada kat dunia ni, dah ada perang, tsunami, ramai org jahat, ramai anak derhaka...
Iman : Tapi tu sume bukan kat malaysiakan Mi... biarlah tuhan bagi kiamat kat tempat diorg je...
Ummi : mana boleh camtu... kalau kiamat Tuhan akan kiamatkan 1 dunia.. org baik akan masuk syurga, org jahat kena masuk neraka.
(Menangis Iman bila aku cakap mcm tu....)
Iman : Iman takut la Mi....Iman belum banyak pahala lagi....Nanti kalau hari kiamat kita masuk syurga sama-sama ye Mi..
Nanti Iman bawak Ummi masuk syurga...
(Sebak hati aku... dah x bolh nak teruskan cerita...)

Sebelum tidur mlm... aku dengar Iman baca doa....

Ummi : Iman baca doa apa tadi...
Iman : Iman mintak kat Tuhan supaya bagi dunia aman dan sume org sihat.. nanti sume org boleh buat pahala... pas tu sume org masuk syurga....
Amin.....

Doa seorg anak buat semua makhluk Allah...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Notakaki: Alangkah indahnya dunia jika ada semua anak yg sebegitu murni hatinya....



♥Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!♥



 

6 comments:

wahida said...

mmg sejuk perut kalau dpt anak mcm tu...

mama maman said...

tu la kan... senantiasa berdoa... moga2 anak kita jadi insan yg berguna....:)

eelobor said...

Insya Allah.....maman pun budak baik tuh

mama maman said...

Insya Allah.... harap2 gitu la... maklum la dia sorang permata hati mama dan papa..

Che Mid said...

Bagusnya emel ni... memang kalau bercerita dengan budak-budak, macam-macam kata-kata mereka yang bagus, tulus dan mulus menunjukkan mereka tu suci dan bersih, tapi semakin mereka membesar.. semakin hilang ..

mama maman said...

Che Mid: sy suka jika maman ckp... 'maman sayang mama dan papa dua2....'

aduh... cam nikmat sungguh... terasa bahagia...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...