Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, April 1, 2011

April Fool la sangat...

السلام عليکم

[pic dr google]


Salam pagi.... April fool..??? takde la... mama yana tak minat la ngan kena mengenakan org...... tp ada satu cite nak cite...... tp bukan april fool tau.... percaya la.....

Si A tumpang Si B gi keja pada pagi yang indah.... keta si A di kedai baikpulih..... perjalanan biasa2 je... jem tahap medium je... still moving org putih kata.....

Si A nampak la sebijik keta honda scream [jika salah maafkan sy....] dan ckp mcm ni:

Si A : wwwooooyyooo.... lawa tu... smart giler keta nih.....

Si B : eleh... kau takkan mampu.....!!!! [ngan muka yg selamba plus senyum mengejek]

Si A nih terus terdiam... mmg terasa hati sungguh dia.... tak semena2 geram dalam hati... [mama pun bengkek gak... sebab tak de sebab nak sakitkan hati kawan kan]

Sampai je kat tol..... guna tunai ok... si A cepat2 buka dompet dan kuarkan duit rm2..... si B pulak nampak barisan not2 RM dalam dompet si A dan dia tegur:

Si B : banyak lagi duit kau... tak guna ke..???
[kisah nih dlm hujung bulan ye.... sepatutnya memasing tengah kering tahap cipan ye]

Si A : banyak lagi duit aku.... tak tau nak guna kat mana dah.... biasa la... aku banyak duit... kau tak tau ke..??? [menunjuk konon....ni kes bengkek ngan kes sebentar td la nih...]

[kenyataan nya ialah.... barisan not2 RM tadi hanyalah barisan RM1 yg memang disusun cantik dlm dompet... sekali imbas org nampak cam tebal tapi RM1 je... tertipu si B... sebenarnya itu je yg ada sebelum gaji.... ]

Sekian pelipurlara pagi nih... hhhaaaa.....

Notakaki: jgn la ckp ikut sedap mulut je... sakit hati kawan... kau pun sama je...
Si A dan Si B ialah bukan tuan empunya blog ye....



♥Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!♥


 

6 comments:

Nasuha Salleh said...

krn mlut bdn binasa ;)
bole ambil pngjrn dari entry ni ='D

mama maman said...

Nasuha: yup... kekadang mencik gak ngan org suka ckp ikut sedap dia je... minta simpang la kan...

Kakzakie said...

Macam-macam dunia hari ini kan...

Ada yg sakit dan menyakitkan tapi ada juga dlm sakit tapi boleh membuat kita ketawa...

mama maman said...

KakZakie: betul tuh... sy setuju sgt apa akak ckp...

nak buat camne kan.. kekadang tegur pun.. nnt blh jawab blk.. tu dah perangai dia... sukahati dia la... tah la...

eelobor said...

si C cuma ada duit syiling jer dalam poket bila hujung bulan. huhuhuhu

mama maman said...

si D lagi la... posa seminggu sebelum gaji... hhhuuuuaaaa....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...