Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, June 10, 2011

Sayangku



السلام عليکم

Suasana dalam keadaan aman dan tenteram... tiba-tiba... teng..teng..teng...

Mama : mannn... mama nih lawa tak..?? hhheeee.. [senyum utk dipuji]

Maman : mama tak pakai baju lawa... kena pakai lawa baru lawa...

Mama : aik.. baju mama tak lawa ke nih.... [smbil belek baju tidur mama]

Maman : baju mama tak lawa.. kalu nak lawa mama kena pakai baju lawa..

Mama : cehh.. camna lak tuh... so skrg mama tak lawa la nih..???

Maman : ye la.. kena pakai baju lawa, pakai wangi2 baru lawa... hhheeee...

Papa : mama mmg tak lawa kan man... apa2 tah mama tuh... hhheeee...

Maman : Mama kena beli baju lawa2 baru nmpk lawa... dengar tak ma..???

Mama : ye la sangat tuh... kaya arr nak beli baju lawa baru lawa... takpe la man oii... tak sayang mama la tuh... hhhuuu...

Papa : kalu papa man... hensem tak..?? hhheee... [ngan senyuman perasan papa]

Maman : papa mana hensem... cuba papa pakai baju... baru tutup perut papa... keh..keh...
[sambil tunjuk perut papa yg terlobih kedepan tuh]

Papa : ele.. maman pun mana hensem pun... gigi rongak kann.... hhhhaaaa

Maman : eee... maman hensem kan ma.. kan ma... apa arr... [smbil dtg kat mama dan peluk mama]

Mama : hensem.... anak sapa la ensem lagu nih mo nih... hhheee...

Maman : anak mama dan papa la... hhheeee...

Mama : bukan ke anak mama sorang je..??? takyah la papa tuh...

Maman : mana blh.. anak mama ngan papa arr...


Ps: mmg selalu tanya maman camtu... saja nak menguji apa yg dia fikir... bagaimana cara dia menjawab apa yg kita tanya... mcm mana dia fikir sesuatu perkara....
kesimpulannya, naif kan anak2 kecil nih... selalu fikir simple dan terus terang.... selalu dahaga kasih sayang dan perhatian kita..


Maman... harta dunia dan akhirat mama dan papa.


Counting my 33yrs : another 4 days more.



 ♥Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!♥



 

2 comments:

miloais said...

pandai menjawab dah tu...

tapi jawab heols sangat2 cute!
hehehehe

mama maman said...

miloais: biasa dia akan menjawab gitu arr... susah jugak bdk pandai menjawab nih...hhheeee
mekasih dear... keh..keh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...