Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, February 3, 2012

Bila BusyBody.. ahaks




Salam...^_^

Tadi masa lunch... kat belakang kami... ada la hamba allah nih kannn..usia lebih kurang 30++arr... dia bercakap cam nak bergaduh je... kami pun jeling2/pasang telinga... ada sorang lg hamba allah yg lagi berusia depan dia.. tak tau psl apa la mula2nya... tp lama2 terdengar la dia panggil hamba allah yg lebih berusia tuh ngan panggilan atuk..

Tak faham la mengapa kannn.. mengapa harus ckp ngan org lebih berusia menengking2.. kalu la ada masalah sekali pun takyah la kuatkan suara.. nnt kami yg busybody nih sibuk gak nak tau... ahahaha..

Kan malu org cam kami nih dok dengar butir perbincangan mereka.. dah habis pecah rahsia.. hhhiii.. tp takleh la mama nak cite apa rahsia diorg.. cukup la bg yg sama2 dok pasang telinga je tadi faham ye.. hahaha..

Lain kali kannn.. tolong la lebih bersopan santun tika berbicara dikalayak ramai..  lagi2 bercakap ngan org lebih berusia... kami yg tah sapa2 nih terasa bersimpati ngan atuk tuh... sian la pasal dia kena dimarah2 ngan cucu sendiri.. malu woooiii.. cakap kuat2 buat apa kannn... susah eks bg kami yg busybody nih kannnn... asyik nak pasang telinga je.. nak makan pun tak selesa tau.. lg2 takleh nak bergossip pasal dok sibuk nak dengar butir bicara diorg.. hahahaha... #ampun ya tuhan..


~>Kesian kannnn... bukan nak busybody tp terbusybody... ahaks..


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)


Sampai jumpa lagi...


****************************

6 comments:

miloais milo said...

marah sangat kot orang tu...

tapi amat tak elok lah cakap menengking or tinggi suara dengan orang lebih tua ni...
kalo ye pun tak suka or tak bersetju....
rendah kan sikit volume tu...

YaYaNsMuM said...

hehehe...biasalah tuh...tp, btl la, slalu gak jumpa ngan species cmnie...ermm..ntahapaapa...

eynda said...

Jadikan teladan semoga kita tak macam tu :-)

diana said...

memalukan diri sendiri..tu kalau orang tanya kenapa mesti dia kata orang menyibuk..heheh

azieazah said...

Gitulah kalu cakap dengan emosi. Dah tak sedar orang keliling lagi dah...

insan_marhaen said...

jangan busy body hingga sengsara body!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...