Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, February 21, 2012

Rutin mama bila takde air



Salam..^__^

Stress wei takde air nih.. dah la tiap2 tahun.. hahaha.. pastu sengai nak beli rumah kawasan tuh gak.. ade ke logik..?? skrg urusan tuh dah tergantung sekali lagi... berkali2 eks..

Sabtu.. aktiviti berumahtangga dirumah MIL.. mandi dan angkut air.. gigih angkut air ngan maman.. hahaha.. papa kojo.. so kami la kena jadi buruh angkut air.. nak basuh barang2 dan botol susu maman yg dlm singki.. karang berlumut hijau mama buang je.. hahaha..

Makan tengahhari dah kena berdapur di kedai... Balik umah.. kemas2 kain baju.. lipat2 pastu cari katil dodo.. nikmat.. petang gi umah mak lagi.. mandi dan basuh baju.. hehehe..

Ahad pun sama.. cuma belah petang dah angkut baju2 dan dodo umah mak.. nak keja susah takde air.. huhu.. meriah jadinya umah mak sejak takde air nih.. hahaha.. sil pun angkut baju dan berumahtangga dirumah mak.. me and sil nih berjiran cuma beza blok je uols.. bila kami takde air.. gini la aktiviti kami... ahaks..

Bila dah start keja nih.. lepas keja mesti balik umah dulu.. tgk keadaan umah dan ambik selai dua baju buat ganti... aduhai.. nnt bila dah ada air nnt sure bertimbun2 nak mengangkut balik kain baju dr umah mak.. hehehe..

Doa2kan la kawasan umah mama nih akan setel ye uols.. seksa gak jika dah masuk bulan feb je air mesti takde.. kena kunci dr pihak berkuasa.. Dan pesanan beracun bagi yg berhutang tuh.. sila la jelaskan utang.. sian la kat yg bayar tiap2 bulan tp dok seksa sama mcm uols yg taknak bayar utang... dalam isihati/perut org yg byr utang nih dah habis ayat dah wei menyumpah uols tau.. hahaha.. diorg je.. ai tak.. hahaha..


Untung ada blog.. boleh gak buat luahan rasa eks... hahaha...


Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;) 

Sampai jumpa lagi... 


****************************

4 comments:

diana said...

kenapa tak de air?/tak paham..:P kalau orang tak bayar bil satu kawasan tu ke tak de air/?

mama maman said...

diana.. kita dok apartmen yg bil air dan maintance byr pd pemaju.. dan pemaju akan byr pd syabas.. tp pemaju ada masalah dan mungkin diorg tak byr kat syabas so skrg apartment tuh dah berutang beratus2 ribu kat syabas.. hehehe.. skrg kami la yg jadi mangsa.. ada gak org2 yg dok situ tak byr wlpun skrg kami dah ada persatuan rumah utk setel benda nih.. huhuhu

SSulieana said...

eh macam sama kes la kite...masalah air...sy dok puchong...adekah kita satu apartment?hihi

mama maman said...

kita pun puchong la syg.. hehehe.. kita pm eks..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...