Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Friday, August 16, 2013

Duit Terselit

Assalamualaikum...


Apabila musim perayaan macam Aidilfitri nih memang pakai duit banyak.. seawal2 puasa lagi duit laju cam paip bocor.. huhu.. wlpun bulan puasa tuh me tak gi ari2 ke pasar ramadhan (kalu sekali abis dekat rm20.. kalu ari2 camner.. korang pandai2 la kira.. huhu)

Yang dikatakan duit banyak kuar sebenarnya pada perbelanjaan baju raya (beli baju raya anak dalam bulan ramadhan), kuih muih dan yg pastinya duit raya utk kanak2.. hehe.. dan me tiap2 tahun (insyaallah) akan kasi duit raya gak buat orang yg lebih berusia like mil, fil, tokma, tok abah, nenek tokma & nenek tok abah... takde la kasi banyak cuma sekadar tanda ingatan dan terima kasih buat mereka.. tanpa mereka siapa la kita.. lagipun raya nih kita kan nak seronok-seronok.. hehe

Bila lepas raya, waktu nih la yg peritnya (time raya seronok bukan main eks). Alhamdulillah berkat berjimat (me budjet awal2 lagi kalu bab duit raya tuh..) dan dari duit selit-selit nih dapat la rasanya bernyawa wlpun kekadang rasa nak pengsan gak.. hahaha... sebabnya tak target utk servis keta lepas balik dari bercuti.. tp bila sampai waktunya so kena gak la servis (sayang keta ooooiii.. hehehe)

pic dr google.


Kaedah menyelit duit nih dah lama dah buat.. kahkah... tp kes yg paling selalu terjadi ialah selalu lupa selit katne.. kiki.. mmg haru uols.. Ada me selit kat dompet (buat tak ingat2 la karang abis gak), ada gak selit kat beg yg berzip.. dan mana2 yg rasanya selamat.. kiki

Pagi td tergerak hati utk buka buku nota. Buku nota nih me tulis/catat apa tiap2 hari me buat bg setiap projek me handle.. kira cam nota sementara bg mengingat utk isi timesheet keja.. hehe.. tuh buku nota lama uols.. hehe.. dlm tuh ada gak la cotetan benda penting2.. me mencari tarikh2 berday kami satu family.. hehe.. belek punya belek ternampak duit.. ooohhh... rupanya me selit duit kat situ rupanya.. tak ingat langsung tau..:p

Alhamdulillah tak hilang sebab buku nota tuh mama mmg letak dalam almari kat office nih.. kekadang kunci kekadang lupa kunci.. rezeki uols.. ngah kering2 nih harus la me guna.. kannn

Ingat nak kecek2 maman utk pinjam duit raya dia.. dia xkasi.. dia suruh mama masukkan dalam bank duit dia...huhu.. nnt mama ganti la balik.. lambat lg nih gaji.. kannn (nmpk sgt terdesak mama dia nih.. huhu)



8 comments:

ieda immi said...

setuju dikk
cabaran lepas raya lagi pedih .. kalau x beringat harus kering kontang ..

pasal selit2 nie akk pernah ada kes x ingat mana akk letak duit dlm 300 , konon nak simpan utk lepas raya ..
last2 makan setahun cari .. rupenya ada dlm laci baju dlm envelope .. laci tuu memang dah lama x buka .. ekkeke ..

tapi kebetulan pula jumpa masa nak betulkan cermin kereta pecahh .. allah maha kaya kan ;)

hainom OKje said...

Biasalah tu...hehe okje pun sama...
Selamat Hari Raya Yana

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

me to tengah sesak..

Noe said...

tak dapat la nk kecek maman tu...hehehe...org makan gaji mcm kita ni...ini lah yg akan berlaku...bab2 selit ni...noe pun slalu gak buat perangai camtu...kdg2 ingat selit kt mana...kdg2 lupa...

insan marhaen said...

IM pun kering kontang sebaik saja habis cuti Raya. Terpaksa tebal muka minta dari anak-anak. Alhamdulillah, memang depa tak lokek.

Tapi kesian juga kat depa sebab IM tahu itu duit simpanan mereka yang memang dismpan untuk rancang beli sesuatu.

Nora Karim said...

hikhikhikhik... sama... saya pun selalu selit duit... time terdesak... tetiba muncul je duit tu.. heheh

Maria Firdz said...

Sy pun suka selit gak... Pastu dlm x jgka jmpe.. Jmpe time pokai lagi syok.. Hehe

eelobor said...

hahahaha....mama & papa dia byk duit aper

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...