Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Monday, August 19, 2013

Penyakit Lepas Raya

Assalamualaikum...


Hari sabtu dan ahad beraya reramai belah famili hubby... makan dan makan plus melaram baju raya (baju raya la sgt) smpi xsedar berat badan bertingkat2 naik... :-) 


Malam tadi.. dok jadi keja berulang ke bilik air.. muntah dua kali.. penat menengek kat tmpt duduk (dlm bilik air) seksa yg amat... peluh merenjek2 (tak pasti betul tak ejaan.. apakukesah)


Setengah jam sekali perut memulas2.. mata takleh buka tp kaki bergerak gak ke bilik air.. cam nak tidur kat citu dah... huhu


Padan muka... tak pasal2 mc arini (tp smpi sekarang tak mampu nak berdiri lurus.. senak2 tak abis lg so kena tunggu hubby blk keja br gi klinik... so buat masa sekarang menahan sakit sambil berkawan baik ngan bilik air... masuk benda sikit pun dah menyeksa lg perut... huhu


 Salah sendiri.. disebabkan kununnya tak mo perut buncit menyerlah esok ari.. so telan dua ubat/suplimen diyakini boleh membuatkan diri ini akan membuang bahan2 simpanan ini... kunun.. dahnya jadi cam perut terbakar dah.. aduh.. gamaknya bergaduh kot depa.. haha


So korang jgn cuba2 follow experimen mama ya.. hadap jew perut buncit tuh sambil gosok2 dan geleng kepala.. haha






 berempat sedondon wlpun xder berjanji nak sedondonkan mereka...so sweet










9 comments:

Qhaifa Nur said...

lepas raya ni kita terlebih makan..takut jadi macam tuhlah...cepat sembuh ok...

semua sedondon...comel

Kakcik said...

Semoga segera sembuh sepenuhnya

Kesuma Angsana said...

moga semuanyer ok yer & take care

diana said...

jangan pikir sangt pasal berat badan..menyiksi diri je..jom manja2 kan dia lagi dengan makanan best2..hahah

Cikda said...

salam yana.. amboi.. len kalai jgn memandai nak xperimen telan 2 biji sekaligus..

bahaya tu dear.. cikda dengar pun senak perut..

apapun sleamat hari raya dan maaf zahir batin ye.. :)

Kakzakie said...

Aduhai Yana.. kenapalah nak buat experiment pada perut tu. Baru sebulan dia berehat tetiba kena telan benda baru mestilah memberontak.

Moga hari ini lebih baiklah... esok dah boleh kerja.

azieazah said...

Alaaa.. siannya.

Agaknya ubat tu tak serasi tu. Kena pulih dulu baru boleh tukar ubat lain.

Get well soon.

lieyalatif said...

ish ish yana...kesihannye...mesti letih ulang alik toilet tu kan...drink plenty of water key, bagi perut tu neutral balik...


take care...

eelobor said...

hehehe...dah pernah buat ker gosok2 sambil geleng kepala

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...