Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, August 28, 2013

Mangga Haram..??

Assalamualaikum...

Semalam bercerita pasal mangga.. arini terbaca pasal mangga lak.. hehe..


Mungkin ramai yang tidak tahu, Jabatan Mufti Kedah Darul Aman telah agak lama menfatwakan bahawa Majalah Mangga terbitan Utusan Karya sebagai haram untuk dibaca dan dilihat.




Fatwa ini diputuskan melalui Cabutan Keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri yang bertarikh 29 Mei 2012 yang menjelaskan bahawa:
“Mana-mana penerbitan yang mempamerkan wanita-wanita ataupun lelaki yang mendedahkan aurat hukumnya adalah haram kerana bertentangan dengan kehendak syariat. Oleh itu, dicadangkan supaya Bahagian Kawalan Penerbitan, Kementerian dalam Negeri (KDN) menangani isu ini dengan lebih efektif.”


Nih semua copy paste dr email..


Menjadi tanda tanya.. Benarkah diharamkan..?? kalu benar mama setuju benar.. mmg menyeksakan mata nak melihat pic retis dlm tuh.. kering2 dpt dosa.. tak tau la dari kering jadi basah lak..(org lain la.. ai xde la..) kahkah





8 comments:

Norhaizan hakim said...

KZ pun setuju mangga ni diharamkan. KZ rasa hampir 100% crew majalah ni muslim tapi tergamak mereka mengeluarkan majalah yg sedemikian rupa hanxa kerana ingin keuntungan.

Umi Qi said...

Mama yana...zaman ju sekolah lag mmg majalah mangga nih jadi rebutan...sekarang pun masih ada lg eh majalah nih? ermmm

Kesuma Angsana said...

Bertahun KA x baca mangga ni sejak dah beranak pinak ni, malu kat anak2 kan !

Qhaifa Nur said...

tang citer biasa...
gambar terlebih seksi kot...

Aidah said...

Akak rasa eloklah tu. Paling elok kalau kita tak beli, lama2 nanti dia pun tutup kedai. Kalau diharamkan ni, silap2 lebih menarik minat orang nak baca dan tengok.

Alin Marlini said...

dari dulu sampai sekarang Mangga tak pernah amik iktibar dr nasihat2 org ramai...biaralah diharamkan...

ZazaMyMoon said...

mmg patut diharamkan sebab bila bergambar asek lah tepi kolam renang then pakai seksi seksa sampai nampak bulu dada.. ppuan plak siap nampak lurah dendam.. hishhh

aizamia3 said...

dulu masa majalah ni baru diterbitkan, memang pernah beli tapi sangat2 tak sesuai menatapnya dan tak rugi sebenarnya kalau tak beli..
malu nak tengok isi perut majalah tu :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...