Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, January 11, 2012

Lagu mainkan mood..;)

Salam...T_T

Hari nih, mostly hari2 diawal tahun baru nih, mood mmg merundum...

Pagi tadi mcm biasa layan lagu kat hot fm, mengantuk cam nak pejam mata je... geyeh-geyeh mata pun tak berapa nak jalan... ngantuk tahap gaban.. bertukar gaban karang susah lakk.. hehe..

Mula2 ada lagu ombak rindu... asyik jap.. pasal makcik suka lagu tuh... layannnnn so mata ok balik... hehehe.. pastu diorg pasang lagu lama atau lagu rentak rancak.. tak ingat tajuk apa.. makcik lagi suka.. layannnnnn gak... tp bila dok dengar tajuk perbincangan pagi nih tak berapa besh sgt.. pasal suami/isteri curang.. i dun like..!! tersayat2 hati tau.. taknak ingat/tempuhi benda2 menyakitkan hati... tp terkenang2 lak kat skandal makcik.. aduhhhh... susah nih.. hehe.. **gurau je tau...

Skandal mandal dlm hubungan suami isteri nih, jgn la cuba2 nak try test... susah nnt.. karang jadi duri/nanah diam2 dlm hubungan.. cuba bincang dan cuba usaha selesaikan.. dan cuba maafkan wlpun benda tuh teramat menyakitkan hati tiap2 masa bersama.. fikirkan masa depan anak2 dan diri sendiri.. kita sendiri bukan kearah muda.. kearah ketuaan.. lebih baik lebih positif dan biarkan je kesilapan itu menjadikan kita lebih memahami pasangan..

Macam2 benda akan menimpa dan menghantui setiap orang yg mengenali kita.. maka lebih baik diam2 simpan keaiban pasangan dan cuba perbaiki diri utk lebih baik... paling baik ialah mendekatkan diri ngan Ilahi.. bukan ngan skandal.. nnt jika tak mampu kawal diri.. jadi lebih teruk.. cam cite KARMA tv9 semalam ek... sian si datin/puan sri tu takleh tgk kaabah... sian dia... terlalu ikutkan nafsu dan amarah.. anak2 semuanya jauh dari dia dan dia sendiri ditimpa musibah takleh merasai deria berjalan.. sian dia.. so sian kat dia.. sian jugak ngan diri sendiri lak.. ahaks.. boleh..??

Nasihat buat diri sendiri dan teman2 la nih kiranya.. bukan la mama nih baik menjunjung langit, salah silap sama je ngan manusia yg serba lemah ciptaan ilahi didunia nih... jika ada silap perbetulkan.. jika rasa dah betul, pernambahbaikan.. bukankah hidup utk belajar dan sama2 mencari rahmat Ilahi.. utk sama2 kenal kekuasaan ilahi.. buka minda dan hati, jgn dok ketat sgt ngan rasa diri tuh baik sgt, lebih baik menunduk dari mendongak.. tak tau apa lak jatuh kena muka karang.. hehehe..


sekian dari ustajah mama serba hampeh nih.. tak layak iols nak digelar ustajah ye kawan2..kena gelak je... hehehe

**Tak tau nape nak buat entry nih.. tp on je la kannnn.. janji ada entry kaedahnya...^_^




Terima kasih sudi singah blog Mama Yana... ;)

Sampai jumpa lagi...


****************************

3 comments:

kakcik said...

Sakit juga hati mendengar segmen itu pagi tadi, ada yang selamba je mengaku ada skandal. :(

mama maman said...

@kakcik:
tu la pasal.....:(

aizamia3 said...

rasa bangga bila ramai yang tahu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...