Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Wednesday, April 18, 2012

Bila hati berbelah bagi

Salam...

Dua tiga hari hati/fikiran memikirkan benda yg sama. Berbelah bagi. Macam2 rasanya. Aduh.

Risau dengan diri sendiri yg tak berapa tetap pendirian.. rasa cam lemah sgt. sedangkan seharusnya mama tampil berkeyakinan. kannnnn.

Lemah rasanya memikirkan desas-desus kemungkinan ekonomi akan bergolak.. biasa terjadi apabila selepas pilihan raya pasti ekonomi tidak menentu. projek pembangunan sukar diperolehi/diluluskan. kami yg dlm bidang teknikal nih pasti akan merasainya. pernah terjadi ekonomi syarikat teruk.. kami kuli2 nih dipotong 20% gaji dan 4hari bekerja. penah merasainya. perit teramat. lagi2 yg baru masuk keja, senang2 dibuang keja. lagi2 la mama yg kununnya nak tukar angin nih. sudah pasti la 'last come.. first go' kannnn. aduh. kecut perut nih tau.

Skrg juga.. ada desas-desus yg kenaikan gaji kami yg tertunggak dr bln jan akan dibayar pada akhir bln ini. pernah ada janji2 manis yg akan ada performance bonus utk kami tp masih juga belum dibayar. so mungkin ada habuan besar la utk kami yg dok melangut menunggu nih. hehehe. satu kerugian juga buat mama psl kenaikan tak semena2 nih tidak membantu utk perpindahan tmpt baru mama (jika dpt la). hehehe. entah la.

Yg pasti, janji harus ditepati. intiview nak kena pegi jugak. mungkin harus tgk suasana tmpt baru camne eks. dah servey2 dah tmpt tuh. takde la memberangsangkan sgt so far. hahaha. high expectaction kot mama nih. kata syarikat internasional kannnn. kih..kih.. jem jugak kot. tol kena jugak kot. aduh hai kannnn.


~Susah nak jangka kecuali kita ada kuasa majik kannnn... hew.. hew.. ~







Terus lekat dan melekat dengan Mama Yana Blog smpi bila-bila tau...


muah... muah.. ;)


****************************


3 comments:

kakcik said...

Semoga semuanya berakhir dengan baik dan menggembirakan. InsyaAllah.

Hanis Azla said...

semoga janji2 manis tu dipenuhi dengan baik nanti, insyaAllah.. buatlah solat istikharah untuk buat keputusan yg terbaik..

mama maman aka yana said...

Kakcik, Haniz azla..>> terima kasih tau doakan kesejahteraan mama.. mama mmg risau nih.. takut perubahan nih bukan perubahan yg sepatutnya.. amin. insyaallah mama buat solat istikharah..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...