Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, April 24, 2012

Kaki Ayam

Salam..^_^

kawan2 dah baca ke artikel nih.. Anak ayam berkaki empat dr SINAR HARIAN edisi johor. dah lama dah kisah nih.. kompom korang dah baca.. kannnn..

Mama nih dulu mengalami sindrom mengingati ayam adalah mmg dicipta 4 kaki bukan 2 kaki. sungguh kompius tau dulu. jika korang tiba tanya ayam tuh 2kaki ke 4kaki.. kompom mama akan konpiden nyer akan jawab 4kaki. hahahaha.

Rasanya skarang pun dlm dua lagi nak percaya yg ayam tuh mmg ada dua kaki. korang ada tak cam mama.?? ke mama nih pelik sgt fikir/percaya/ingat gitu... hahahaha.

Salah sebabnya mama konfius mungkin sebab suka makan keledek kaki ayam kot. korang tak tau apa itu keledek kaki ayam..?? ala.. ubi keledek yg dipotong panjang2 , pastu dicelup tepung, pastu digoreng. ada jumpa link NI bg yg nak cuba tuh kannn. tp org kelate panggil kaki aye jah. takdo la panggil keledek kaki ayam psl keledek tuh org panggil ubi. oram kelate suka pendek2 je ayat.. hahaha.



pic frm google. keledek kaki ayam.



Bila merapu camni.. panjang sedepa kan. dah cam buat segmen memasak lak. hahaha.

ok la. bye.








Terus lekat dan melekat dengan Mama Yana Blog smpi bila-bila tau...


muah... muah.. ;)


****************************



6 comments:

wahida said...

festaim aku dgr keledek kaki ayam ni...serius!!

mama maman aka yana said...

wahida..>> sedap tau.. sesuai utk minum petang.. ganti pisang grg. hehehe

Kakzakie said...

Oh... kakak panggil cakar ayam bukan kaki ayam - manis kan.

mama maman aka yana said...

kakzakie..>>> yer la.. lupa la.. ada gak kami panggil dia cakar ayam.. hahahaha

sW33tdARLiNG said...

mak saya suka sangat kaki ayam ni.. ehhh memang kaki ayam laa.. kalau cakar ayam yang kaler cekelat tuuuu

kakcik said...

Bila tengok gambar baru kakcik tahu yang biasanya dipanggil cakar ayam! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...