Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Thursday, December 6, 2012

Bila mesin basuhku rosak


Salam..

Bagi sapa2 yg pernah kena/ditimpa masalah cam mama sure pening kann.. dah dekat seminggu dok tgk timbunan baju kotor dan takde/kurang tenaga nak membasuh tangan.. mama usahakan basuh tgn... ambik sikit2 kain, rendam seharian dan bila balik keja terus basuh.. tp tetap menimbun... haiii pening tau..

Punca kerosakan sudah dikesan...


habis wayar digigit cikti.. suka benar dia eks.. huhuhu


Sebelum nih mesin basuh kat dlm bilik air mama.. jadi sempit dan kompom la terkena air bila mandi manda... kami usahakan letak kat luar.. kat balkoni belakang.. tgk2 laluan cikti la pulak.. dah letak dah racun tp tak jalan.. kebal sungguh..

Ada tak org yg pandai baiki mesin basuh jenis samsung automatik.. kalu boleh area puchong arr.. tp kena kasi specifik rega dulu.. takmo cam dulu.. kata dlm rm250 last2 kena rm400.. mana nak cekau duit weiii..

tp.. semalam dah gi survey mesin basuh baru.. ai ckp target mesin basuh manual jew.. sebab takde bajet nih.. tgk2 terberkenan ngan yg nih.. huhuhu...




ada kawan2 pernah guna ke..??? ok ke..?? yg berkenan tuh sebab ada cam alat filter air kotor.. sebab kawasan sini mmg air dia kuning.. sakit hati nak kena basuh/belek baju2 warna putih.. ceh.. dasar pemalas eks.. kikikiki..

:p


Kata Mama : Please bagi rekemen mesin basuh jenama yg terbaik yg tahan lasak, kalu boleh yg anti-rat.. ada kann..?? please.. please.. makcik terdesak nih.. :p


8 comments:

fiza said...

Cantik mesin basuh tu kak. Rumah saya pon air kotor gak. Baju putih kekadang bertompok2 kaler kuning.

ieda said...

cik tii nie memang tempat2 macam nie suke sgt dia duduk dan kesit huhuhu

kena beli barulah dikk
budget2 .. ;)

Kakzakie said...

Dah biasa ada mesin kita ni kalau tak mesin memang patah tangan rasanya..

Tak ada benda lain Cikti tu nak gigit agaknya..

Qhaifa Nur said...

pernah sakit pinggang..gara2 mesin basuh rosak.....

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

saya pakai samsung..tapi tak berapa ok ler..baru pakai 2 tahun.

eelobor said...

Saya basuh guna tangan jer... tp bukan basuh kain baju la, basuh pinggan mangkuk jer. hihihi

ahkakbatik said...

ooo dok puchong kaaa... jiran ler kita nnti. filter plg elok yg dok kt depan rumah tu.. kalau mesen ada filter dok filter air karat puchong, mau lepas seminggu mesennya kiok.

mama maman aka yana said...

fiza..>> cantik tp risau tak tahan lama jew.. hehehe

ieda..>> tuh pening psl badjet tuh

kakzakie..>> org skrg manja kan kak.. terutama tuan blog nih.. haha

qhaifa nur..>> itu la pasal..smpi demam2 ai u.. hehe

baguznet..>> terima kasih dengan komen panjang lebar.. insyaallah sy akan cuba ikut nasihat saudara.. :)

bsb..>> yg rosak tuh pun samsung la tuh.. tp lama dah guna.. dekat 5lebih..

eelobor..>> bukan ke umah u guna mesin utk basuh pingan mangkuk.. kahkah..

ahkakbatik..>> bila baliknya..?? boleh jumpa.. kann

betul gak akak ckp eks.. nak kena pasang filter kat depan eks.. huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...