Imotiv

Nuffnang Ads

Sharing is Caring

Sharing is caring... Tingalkan jejak anda.. Insyaallah mama akan terjah blog korang...^_^

Hotest Entry From Mama Yana

Nuffnang Mama Yana

My Heartbeat

Tuesday, February 1, 2011

Minyak naik



31 Januari, 2011 22:33 PM
Harga Petrol Ron97 Naik 10 Sen Seliter Mulai Tengah Malam Ini


KUALA LUMPUR, 31 Jan (Bernama) -- Harga petrol RON97 naik 10 sen menjadi
RM2.50 seliter mulai tengah malam Isnin, kata Timbalan Presiden Persatuan
Penjual Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) Datuk Zulkifli Mokti.


Beliau berkata kenaikan itu berlaku akibat peningkatan harga minyak mentah
kepada US$105 setong minggu ini berbanding US$100 sebelum ini.


"Penggunaan minyak mentah meningkat mendadak di Amerika Syarikat dan Eropah
akibat cuaca sejuk melampau di sana sekaligus menimbulkan kebimbangan
kekurangan minyak mentah," katanya ketika dihubungi Bernama malam Isnin.


Zulkifli berkata harga minyak mentah dunia akan kembali turun sebaik musim
panas tiba pada Jun ini dan harga petrol akan kembali stabil pada waktu itu.


Pada 4 Jan lepas, harga RON97, yang diapungkan mengikut pasaran minyak dunia
semasa, naik 10 sen pada menjadikannya RM2.40 seliter.


-- BERNAMA

Macam mana nih..... minyak kerap sgt naik nih..... pening2... brg2 yg lain pun akan naik.... susah nak senang la.... [senang la sgt..] mama pelik tu.... kalu myk naik laju je naik kan... tanpa rumous... tup2 naik je... patut la semalam ramai org isi myk.... nak mencelah isi angin pun tak boleh..... rupa2nya myk nak naik mlm td.... aduih hai.... kalu dah stabil blk nnt [katanya bln jun] akan turunkah harga myk kat malaysia nih...??? tu yg susah nak dikatakan..... nnt ada la alasan tuh....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...